Jeremiah Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Heisann. Jeg har et spørsmål anngående valg av programmeringsspråk. Jeg har tenkt og lage en windows applikasjon som i all hovedsak vil bestå av et ganske kompleks gui (mye knapper, grafer kalender etc.) og som i all hovedsak vil belage seg på komunikasjon med en database av noen slag. Skal delvis overføre Excel ark funksjoner inn i programmet. Jeg lurer derfor på hvilket programmeringsspråk jeg skal velge som egner seg best, og er enklest å komme i gang med. Selv har jeg erfaring fra php i all hovedsak, endel visual basic (gamle dager) og litt java. De språkene jeg har kikket på sålangt i forbindelse med dette prosjektet er c++ og java. Forslag til hva som ville vært best? Jeg har tenkt og kjøpe meg en bok eller to når jeg har funnet ut hvor jeg skal starte. Mvh. Jeremiah Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 .net and good luck. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Ta en kikk på Qt med C++ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Heisann. Jeg har et spørsmål anngående valg av programmeringsspråk. Jeg har tenkt og lage en windows applikasjon som i all hovedsak vil bestå av et ganske kompleks gui (mye knapper, grafer kalender etc.) og som i all hovedsak vil belage seg på komunikasjon med en database av noen slag. Skal delvis overføre Excel ark funksjoner inn i programmet. Jeg lurer derfor på hvilket programmeringsspråk jeg skal velge som egner seg best, og er enklest å komme i gang med. Selv har jeg erfaring fra php i all hovedsak, endel visual basic (gamle dager) og litt java. De språkene jeg har kikket på sålangt i forbindelse med dette prosjektet er c++ og java. Forslag til hva som ville vært best? Jeg har tenkt og kjøpe meg en bok eller to når jeg har funnet ut hvor jeg skal starte. Mvh. Jeremiah C# med Windows Presentation Foundation. Enkelt å bruke sammen med Excel, lett å lære (ligner veldig på java, bare mye, mye bedre), deklerativ UI, og hardware aksellerert rendering av GUI. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå