nor50 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Har en Netgear ReadyNAS NV + V2 http://www.prisguide...v2-4-bay-153325 med 4 stk Seagate http://www.prisguide...tb-6gb-s-155063 Har hele tiden problemer med den. Under kopiering får jeg kopiert fra 0 til 20 filer før jeg får meldingen: Kontroller at du er koplet til nettverket og prøv på nytt. Noen som har noen løsning på dette? EDIT. Når jeg prøver å logge meg på boksen via FileZilla nå får jeg Tilkoblingsforsøket feilet med "ECONNREFUSED - Connection refused by server". Endret 30. november 2012 av nor50 Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Trådløst nett du prøver å kopiere over ? På windows ? Du må skru på FTP (evt. SFTP) sharing på NAS'et for å bruke FileZilla. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Kablet nett, W8. Var det samme på W7 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Trådløst nett du prøver å kopiere over ? På windows ? Du må skru på FTP (evt. SFTP) sharing på NAS'et for å bruke FileZilla. Når jeg gjorde det kom jeg inn på den. Men, jeg finner ingen filer der... Kommer inn i ei mappe som bare heter .... så vidt jeg husker, og kunne gå opp derfra, men der var heller ingen mapper å finne... Edit: Jeg har en identisk boks som jeg ikke har tatt i bruk enda. Om jeg flytter diskene over i den, uten å gjøre noe annet, vil jeg klusse til raidet/diskene noe tull, eller går det greit? Endret 30. november 2012 av nor50 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hadde litt av de samme probleme med min Duo og det skyldtes siste firmwareoppdatering(4.1.10). Mistet kontakt med NASen under filkopiering og alle filmer/serier jeg streamet til Apple-tv'en stoppet opp med 5-10 min mellomrom. Det løste seg ved å nedgradere til 4.1.8(forsøkte aldri 4.1.9, så den kjenner jeg ikke til). Har ikke sjekket om NV+ benytter samme fw som Duo, men det kan jo være verdt et forsøk å legge inn en eldre fw. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Jeg OPPGRADERTE for en time siden, men ikke noe forskjell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå