michelleaspelund Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Imorgen har vi heldags tentamen i norsk. Jeg må skrive på bokmål. Temaet er liv. Her er oppgavene vi har å velge i : Oppgave 1: Velg en tidsepoke, en verden eller en kultur, og skriv en fortelling som handler om det å leve der Oppgave 2: Skriv en skjønnlitterær tekst der du får fram at en hobby eller fritidsaktivitet kan gi gode opplevelser Oppgave 3: Naturopplevelser kan være både gode og ubehagelige. Skriv en skjønnlitterær tekst der en naturopplevelse gjør inntrykk på hovedpersonen Oppgave 4: Skriv en skjønnlitterær tekst om et vendepunkt i livet. Oppgave 5: Foreningen Sikker Trafikk har lyst ut en novellekonkurranse. Vinnernovellen skal inngå i den neste kampanjegn for bruk av bilbelte. Skriv novellen. Oppgave 6: La deg inspirere av bildet over og skriv en skjønnlitterær tekst om de mulighetene livet gir HVA SKAL JEG VELGE? Trenger tips til hva jeg skal velge og tips til hva jeg kan skrive! Er nok så kreativ om jeg bare får noen ideer til hva jeg skal skrive om! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå