sdf123 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg tenkte å kjøpe meg noen usb-minnepenner, men vil at dem skal støtte booting. Jeg har noen minnepenner i dag, og bare et par av dem støtter booting(feks at jeg kan legge inn en installasjonsutgave av Debian, Win8 osv). Noen som vet om noen som faktisk funker? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Funker fint det, finnes uendelig mange tutorials for å gjøre minnepenna bootable på interwebs. Hvis du skal bruke disse minnepennene på gamle maskiner hender det at de ikke støtter å bli bootet opp med USB. Da kan du laste ned en bootmanager som du legger på CD i tillegg. Eventuelt kjøpe deg en isostick: http://www.isostick.com/ Endret 29. november 2012 av eleNerf Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Ja, ikke noe problemer hvordan man gjør det, men problemet er å finne en minnepenn som takler det:) Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Alle minnepenner takler det. 1 Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Ikke alle mine ihvertfall Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hva er det de ikke takler da? Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Skaff deg en helt vanlig minnepinne med nok plass (sjekk størelsen på ISO og legg til litt). Du trenger ikke en spessiell type minnepinne så lenge hovedkortet ditt er fra litt nyere dato slik at det kan boote fra USB pinner. edit: Virker rart at noen av dem ikke virker. Kan det ha noe med FAT32 vs NTFS formatering å gjøre? Endret 29. november 2012 av RaaneHolmg Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 La oss si jeg bruker Windows 7 USB/DVD download tool(eller unetbootin), så prøver jeg først en av mine minnepenner. Når alt er ferdig så prøver jeg å boote opp maskinen med den i, det skjer ikke noe, maskinen finner den ikke. Gjør eksakt samme regla med minnepenn nr 2, maskinen finner den og jeg får installert. Vet ikke om det kan ha noe med kontrolleren i minnepennen å gjøre.. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Har en Verbatim 8GB som det ikke funker med, mens en Sandisk 8GB funker det med.. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Bare kjøp deg en Isostick så slipper du alt sølet med forskjellige minnepenner for forskjellige OS. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Denne http://www.isostick.com/? Da legger jeg bare de forskjellige .iso filene på et microsd kort, som jeg setter i sticken. Starter maskinen med den i, og så kan jeg velge hvilken som helst av imagene? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Yep. "The isostick shows up as two drives: an optical drive and a flash drive. It lets you "load" ISOs from the flash drive into the optical drive—sort of like mounting a disc image in *nix". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå