Erner73 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hei, Dette gjelder min SIEMENS Stasjonær PC. Jeg prøvde å gjennoprette systemet tilbake til en tidligere dato. Mens dette pågår, plutselig pc ble sluttet av Etter på når jeg prøvde å starte pc`n så fikk jeg beskjed om å installere alt på nytt. Fordi maskinen kunne ikke finne noen ting Da gjorde jeg det. Fordi jeg hadde alle cd. Etter på så retarte jeg pc`n igjen. Da fikk jeg se å velge mellom 2 forskjellige Windows. Se vedlegg bildet. Den andre er det som jeg hadde før. Og det er den jeg ønsker tilbake igjen. Den som er nummer 2. Vennligst, hjelp hvordan slipper jeg å se denne meldingen igjen og igjen? Jeg ønsker å bruke den andre alternative som fast hver gang jeg starter pc opp eller når jeg trenger en restart. Se veddlegg bilde: Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Start -> Kjør Skriv "msconfig" -> OK Så gå på boot. Se om du finner noe der Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Hei, Jeg lurer på om at, hva mener du med det? Fordi jeg er ikke så flink til å forstå om hva som skal være der? Det er skikkelig iriterrende å få se på slik valg, hver gang jeg starter pc`n opp Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Om du gjør det jeg sier så får du en meny over boot alternativene. Der kan du fjerne den ene, sånn at du slipper å ha to alternativer på bootinga Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Okay, jeg skal da gjøre det nå. Endret 29. november 2012 av Erner73 Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Takk, mange takk. Nå selvom jeg fortsatt får 2 alternativer akkurat samme som vises i bildet. Men hvis jeg ikke gjør noe så starter den Windows opp etter 28 sekunder som jeg ønsket meg. Men internett ikke fungerer inn i Opera, Mozila Fire fox og Internett Explorer . . . Intenett bare funker inn Google Chrome. Og . . . jeg får heller ikke avinstallert Opera og Firefox for å installere på nytt igjen. Jeg er nå skikkelig trist og deprimert på alt dette . . . Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Self deleted. Endret 30. november 2012 av Erner73 Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Hei, Det ser ut som om det er (D:/Windows) som jeg ønsker helst å buke. Jeg vedlegger også bildet av dette. Men klarer ikke å få den som permanent oppstart Jeg får ikke valg "Slett" på (C:/Windows). Men på den Windows Vista (D:/Windows) som jeg helst ønsker å bruke der får jeg valg om å slette. Jeg ønsker at, når jeg skal restarte eller starte pc`n så er det bare (D:/Windows) som skal starte automatisk. Men jeg får det ikke til . . . EDIT: Jeg er nå skikkelig usikker på om det er D eller C som må beholdes . . . ohh gud hjelp Endret 30. november 2012 av Erner73 Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Slett alt igjen da, og da på den riktige måte. (formater harddisken før du legger en ny harddisk oppå alt sammen) Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) @_tHokA_ Tusen takk. Alt fungerer bra nå. Edit: Jeg prøvde å følge etter det som du forklarte i post 2. Dette hjalp med å bli kvitt av den andre Windows alternativet. Endret 4. desember 2012 av Erner73 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå