klingtai Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Sikkert en fin ting. Jeg ville heller ha lagret intervjuet med bestemor på en kasett, enn en CD. . CD'er har en tvilsom levetid, kasetter vet man at varer i tiår, hvis man lagrer dem riktig. Det finnes lydopptak av meg som er oppimot tredve år gammelt... :smile: Lenke til kommentar
culexus Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 HEHE detter er drit kult Har en kamerat som laga en kasettspiller slik at han kunne skrive data til den, poenge var at han ville bruke kasetten som et program til en ombygget lekebil. Vi kan kalle det en robot, men han kom aldrig så langt. Men han klarte å skrive til kasetten og lese fra den vi paralell porten. Han brukte pascal til å programere i. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Skal se noen tar tak i denne saken og progger et program/hacker den software'n som finnes og gir den mulighet for datalagring/backup... Men ser to problemer.. - lagringskapasiteten på en kassett er nok ikke mye, så det er vel bare skikkelige geeks som gidder å tenke på å gjøre det - det er kanskje bare en audiokabel som interface til saken, da blir det jo vanskelig å overføre data.. (har ikke sjekket pdf fila..) jaja.. det kommer alltid saker som er kjekt å ha men har ingen spess nytte egentlig.. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 noen som har en god forklaring på hvorfor LS-120 formatet ikke har blitt standard på pcer? gjetter meg til at det er noen patenter ute å går angående oppta med slikt utstyr, jeg har en feel av at den er i stand til å stoppe og starte opptak fra pcen siden opptak via lineout krever at du manuellt starter og stopper båndspillern dermed er det bare å dytte lydfila inn i programmet (garantert med sortering av filene slik du vil ha dem på kasetten), trykke på transfer/record knappen og ta en kaffe mens ting går sin gang det samme kan gjøres med winamp og en kasettspiller på lineout men da må du holde fingern på record knappen samtidig som du trykker på play i winamp... en annen ting å tenke på er at om denne saken bruker usb (eller annen digital linje) for kobling av boksen så får du ingen "linjestøy" før du treffer selve båndet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå