GyldeN Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Har oppgradert maskina med følgende P8Z77-V 3770 K Kingston Hyperx predator (2400 mhz 1,65 v) Føler jeg har prøvd alt nå, men får ikke start på maskina (slår seg av etter et halvt sekund) Dette har jeg gjort - Koblet ifra alt jeg ikke trenger så jeg står bare igjenn med cpu, 1 ram brikke, 8 pins og 24 pins ledningene. - Tatt det ut av kabinettet og testa - Reset av Bios jumperen - Reset av Bios batteriet - sjekka alt alle ledninger sitter godt og er plassert riktig Det er også LED lys til cpu, ram og skjermkort, desse skal lyse vist det er noe gale med dem, men ingen av de lysene lyser, eneste som lyser er power led Tips ? Endret 29. november 2012 av GyldeN Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Les 2.2.5 i manualen, om "MemOK! Switch" Se om det hjelper Lenke til kommentar
GyldeN Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Les 2.2.5 i manualen, om "MemOK! Switch" Se om det hjelper Vist det var noe gale med minnet skulle det da ikke lyse rødt på memok switchen ? Lenke til kommentar
GyldeN Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 (endret) For at pc'en skal starte trenger ikke harddisken å være tilkobla right ? og skjermkort skal heller ikke være nødvendig da det er innebygd skjermkort i det (hd4000) Endret 29. november 2012 av GyldeN Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Hvis PC'en slår seg av etter et halvt sekund, da er det noe som er galt. Enten feil koblet, eller noe galt med selve hovedkortet. Skjønner at dette kan virke masete, men sjekk alle kabler igjen, spesielt 8 pin kabelen for CPU. Det er 4 LED på det hovedkortet, er det noe galt med RAM, CPU, VGA eller Boot device, vil en av dem lyse opp. Men du får ikke start i det hele tatt, noe som kan tyde på feil med hovedkort, PSU eller feil kobling av kabler. Er alt koblet rett, vil PC'en starte. Har nettopp vært og skiftet HK i PC'en til nevøen, og alt virket fra første øyeblikk. Hard disk trenger ikke å være tilkoblet for at PC'en skal starte. Du vil får feil medling. "No hard disk detected" eller " No boot device detected", men den vil starte. Endret 30. november 2012 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå