Gå til innhold

[Løst] hva slags kjøling av GTX 560 ti?

Faller

Anbefalte innlegg

God kveld :)

Jeg har en rigg med et Gainward GTX 560 TI som står på soverommet pga lite plass andre steder. Jeg irriterer meg litt over viftestøyen fra GPUen, så jeg lurer på om noen kan anbefale noe stillegående kjøling? Bruker originalviftene.

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det ikke være for lite med en vifte når den jeg har idag har to vifter? Men ja, tenker litt på en variant av Accelero. Vil det være mer stillegående hvis jeg velger en som har to eller tre vifter? Jeg tenker litt på rotasjonshastighet kontra luftflyt.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Vil det ikke være for lite med en vifte når den jeg har idag har to vifter? Men ja, tenker litt på en variant av Accelero. Vil det være mer stillegående hvis jeg velger en som har to eller tre vifter? Jeg tenker litt på rotasjonshastighet kontra luftflyt.

Mvh Faller

Vifta har en diameter på 120mm, det betyr at arealet den dekker vil være 112.5% av hva du får med 2x 80mm-vifter (80mm er standard.) Kjøleribba er også betydelig større, og det har fint lite å si om ditt nåværende kort har to vifter om kjøleribba bare er halvparten så stor.

Om du har tenkt å få ekstra overklokking ut av kortet kan det være lurt å legge ut litt mer for en større kjøler, men jeg tror ikke du vil få voldsomt bedre resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...