Gå til innhold

[Løst] Tenker å kjøpe MSI GE60 0ND! Men...

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å kjøpe en ny gaming-bærbar. Har sett meg ut MSI GE60 0ND.

Ifølge Hardware sin anbefaling skal den ha skjermkortet nVidia GTX 660M og koste rundt 8000,-. Det høres bra ut for meg.

Men når jeg klikker på linken til prisguiden kommer det opp fire PCer hvorav to av dem koster litt under 8000,-, en koster mye mer, og en finnes ikke i noen butikker. Alle bortsett fra den for dyre PCen har feil skjermkort. Alle har et lenger navn enn den som omtales i artikkelen/vises på hjemmesiden til MSI.

Forvirret! Noen, f.eks. du som har kjøpt denne laptopen selv, som kan hjelpe? Hvor kan jeg finne den med GTX 660M til rundt 8000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det denne? Uansett synes jeg det er litt snålt når det er såpass vanskelig å finne fram til den og jeg kun finner den på CDON!

Er det denne? Uansett synes jeg det er litt snålt når det er såpass vanskelig å finne fram til den og jeg kun finner den på CDON!

Lurer på det samme :)

Mange youtube videor av de pcene, men ikke den med i5 prossesor.

Lenke til kommentar

Vis du ikke bryr deg om design så har du denna og se på :)http://www.multicom.no/Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-363QMe-12GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10621662

Lenke til kommentar

Ja, eller Asus.. men pcene i G-serien til asus veier mye mer enn msi-ene. 3,78kg mot 2,4kg. Er kun på CDON de har en slik MSI til en grei pris (7800,-), på komplett og mpx koster den 10 000,-. Er noen forskjeller på disse versjonene: +2GB Ram, bedre prosessor, og sikkert mer, dog samme skjermkort.

Men faen heller, jeg vil ha Asus N56VZ.. dritt at den kommer med Windows 8.. Og ikke er det Windows 8 PRO heller, for hadde det vært den versjonen så kunne man nedgradert gratis til Windows 7, men nei da..

Noen som veit om en måte å fikse det problemet på? Har mast masse på kundeservice hos Dustin, men det endelige svaret var at Asusen ikke kom med riktig Windows-versjon, og derfor er ikke nedgraderingsretten gyldig.. Og jeg nekter å betale 700,-+ for et nytt operativsystem! Finnes det råd, eller er jeg dessverre nødt til å motvillig gi opp denne laptopen?

Endret av Dagoth
Lenke til kommentar

Windows 8 er ikke så ille altså, tro det eller ei. Og uansett er det billig for en Windows 8 PRO lisens. Koster bare 119 kroner å oppgradere til Pro med Windows Upgrade Offer, med mindre de er så sære at man ikke kan oppgradere fra home til pro.

Her er link til Windows upgrade offer: http://www.windowsup...offer.com/nb-NO

Les "systemkrav" her: http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/buy Om du laster ned consumer preview eller release preview kan du oppgradere for 119 kroner.

Endret av bojalborg
Lenke til kommentar

Vel, mitt inntrykk er at det er ille. Har sett det i butikker og på nettet og jeg liker det ikke.

Tviler på at man kan oppgradere til win8 Pro for 119kr og så få windows 7 gratis.. Det ville jo blitt 2 operativsystemer til prisen av langt mindre enn ett. Dessuten trodde jeg upgrade offer bare gjaldt for maskiner som kommer med windows 7?

Jeez, jeg ble så bestemt på at jeg skulle ha den pcen at jeg er redd for at jeg nærmest blir tvunget til å kjøpe den med windows 8.. men det er ikke noe gøy!

Lenke til kommentar

Det er

Vel, mitt inntrykk er at det er ille. Har sett det i butikker og på nettet og jeg liker det ikke.

Tviler på at man kan oppgradere til win8 Pro for 119kr og så få windows 7 gratis.. Det ville jo blitt 2 operativsystemer til prisen av langt mindre enn ett. Dessuten trodde jeg upgrade offer bare gjaldt for maskiner som kommer med windows 7?

Jeez, jeg ble så bestemt på at jeg skulle ha den pcen at jeg er redd for at jeg nærmest blir tvunget til å kjøpe den med windows 8.. men det er ikke noe gøy!

Det er derfor jeg sa du kunne kjøpe en PC med Windows 8, installere Consumer Preview, eller Release Preview, og deretter bruke Windows Upgrade offer.

Lenke til kommentar

Det er

Det er derfor jeg sa du kunne kjøpe en PC med Windows 8, installere Consumer Preview, eller Release Preview, og deretter bruke Windows Upgrade offer. signature.jpg

Tror ikke jeg ville brukt W8 uansett formål. W7 eller en Linux variant er mye bedre til det meste.

Lenke til kommentar

Det er

Det er derfor jeg sa du kunne kjøpe en PC med Windows 8, installere Consumer Preview, eller Release Preview, og deretter bruke Windows Upgrade offer.

Sorry, men da skjønner jeg ikke hva du mener - med mindre det du sier er at jeg skal beholde windows 8 allikevel. Men det skal jeg ikke

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...