Gå til innhold

9600pro @400/400 ?


Det0x

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

jeg tenker på å kjøpe meg nyttt 3dkort.

 

Har planer om å kjøpe PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 256MB hos komplett.

 

Når man går på linker til dette kortet, så vises blandt annet denne linken:

 

http://www.cptech.com.tw/page2/productlist...1&sn=12&temp1=2

 

Det er linken til dem dem som har lagt det korte (PowerColor). Der står det at korte er 400mhz core og 400mhz*2 på minnet.

 

Kan dette stemme? jeg trudde at orginalt hastighet på 9600pro var 400mhz på core og 300mhz*2 på minnet.

 

Viss dette stemmer så må jo dette være det soleklare valgt, viss man har tenk å kjøpe 9600pro kort. Billig er det også :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du er klar over at kortet på linken du henviser til er 9600 pro 128 DDR?

men aunsett, ville heller gått for et Sapphire Radeon 9600 pro, når du først skal legge så mye penger i et skjermkort, da jeg mener PowerColor ikke er så kjent?

men uansett, brikkene fra ati er gode, så du blir nok fornøyd.

 

vilee kjøpt et 9600 pro Fireblade 128 DDR jeg, fra Sapphire, da dette kortet er MYE raskere enn det du ser på. kortet blir jo ikke no bedre med så mye ram, når en såpass "svak" chip som R9600pro sitter i den. dessuten har du ikke bruk for så mye ram på et skjermkort, før om noen år!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan i all verden du kan si at jeg burde kjøpe 9600pro Fireblade, fra Sapphire. Og at korte fra Sapphire yter bedre ?

 

Vanlige 9600pro kort er klokket 400/300

 

Fireblade, fra Sapphire er klokket 400/330

 

PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 256MB er klokket 400/400 :o

 

Hvordan kan du da si at Fireblade korte er bedre når,

 

1. Det er klokket lavere enn PowerColor kortet, på minne

 

2. PowerColor har dobbelt så mye ram

 

3. PowerColor er også billigere

Lenke til kommentar

Først og fremst: PowerColor er ikke en tvilsom produsent bare fordi dere ikke har hørt så mye om det her i Norge.

 

Og til trådstarter: Hvordan kan du være så bombesikker på at kortet du snakker om har minne som klarer 800MHz DDR? Dette står ingen plass på siden du viser til. Det står bare "400MHz"... noe som kan bety at kortet har minne på 200MHz -> 400MHz DDR. Prisen er også for lav for et så bra kort synes jeg. Og en ting til: Det avbildede kortet har minne i TSOP-format, et format som ikke klarer 800MHz DDR.

 

Men er det nå så at kortet klarer 800MHz DDR på minnet så er det uten tvil et formidabelt kjøp!

 

PowerColor kortene er ferdig klokket til ca. max og har tregere minne-brikker
Hva slags generalisering er dette da?

1. Kortene er ikke klokket til max. Noen av kortene er klokket til over spesifikasjonene til ATi. Og dette er jo en kjempebra ting, siden du da fortsatt har garantien!

2. Powercolor-kortet du linker til er utstyrt med raskere minnebrikker. Det Radeon 9800 pro kortet deres hadde faktisk minnebrikker som var spesifisert for 900MHz DDR!

Lenke til kommentar

The PowerColor Radeon 9800 PRO is designed around ATi's R350 chip, making it a representative of the high-end class of cards. The card that was sent to us for testing is equipped with a memory module from Hynix, which is specified for a maximum speed of 900-MHz DDR! The card is clocked to 398 MHz core and 756 MHz memory clock (reference: 380/680). But be warned: other tests of the card in the Internet show that PowerColor also equips the card with slower memory modules, and the card does not clock any higher. So look carefully before you buy.

 

Man skal i alle fall se nøye etter hva man kjøper :wink:

 

har sett andre tester om kortet også men har ikke linker,

har noen andre de ?

Lenke til kommentar

http://www.hardwarezone.com/articles/artic...&aid=766&page=1

Established in 1997, C.P. Technology is the company behind the long known PowerColor brand of graphics cards which was introduced since their inception. By the following year in 1998, they obtained ISO 9001 certification and in 2001, they became ATI’s first-tier Add-In-Board partner. Although still considered a young company, they are making good progress.

 

Har bestilt meg et slikt kort, får det i morgen..kan kanskje poste noen resultater..

Må kanskje minne om skepsisen for Sapphire for litt over et år siden, er vel ikke alle som er like skeptiske nå...

Lenke til kommentar

Folk som oss "med peiling" ser alltid på tester og gjør litt research før vi kjøper et produkt, så for oss burde ikke navnet si så mye, men de faktisk spesifikasjonene. Gainward har jo holdt på med slik tullete navngiving på sine produkter i lang tid nå.

 

Og det der med forskjellige RAM-brikker på kortene er ingenting å syte over. Veldig mange andre produsenter gjør det samme, bla. Sapphire.

Lenke til kommentar
Virker jo litt som en litt useriøs produsent da, når de lissom putter i litt forskjellig ram i kortene alt ettersom hva de har på lager... :D

 

Alle produsenter gjør dette på kort som ikke er flaggskip. Feks Sapphire, Connect3D og Hercules benytter seg av dem ramen de har liggende, eller den de får billigst for øyeblikket. Selv så fikk jeg noe som sikkert er 2. sorterings ram på mitt Sapphire 9800 Atlantis..nemlig Infenon 3.0ns .. denne ramen klarer ikke å kjøre spec engang som er 333/666Mhz. Den stopper på 330/660Mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...