Gå til innhold

Battlegrounds: Mye rart de siste årene?


Anbefalte innlegg

Noen av det jeg likte mest med WoW var Battlegrounds of hvor godt kartene var lagd og at de hadde et klart element av de gamle Warcraft spillene i seg.

 

En liten oppsummering her:

 

Warsong Gulch: Ja den første muligheten man fikk til å kjempe mellom Alliance of Horde på en organisert måte, og med en klar begynnelse og slutt. Mye moro her og jeg tar derfor lett på at at capture the flag kanskje ikke er verdens mest realistiske scenario, men så er det kanskje den mest vanlige av alle objektivbaserte pvp typer.

 

Arathi Basin: Min favoritt av alle. Utrolig mye moro her. Vanvittig bra balansert kart hvor basene virker unike og hvor spilleren ikke merker at kartet er speilet.

Men det aller beste at kanskje det kartet som gir mest Warcraft feeling. Samle Lumber, Gold osv osv. er jo utrolig rts aktig og kampen om ressursene er jo utrolig spennende. Eneste lille minus er at man ikke får beholde det man har samlet inn.

 

Eye of the Storm: Ja dette er et litt pussig, men eksotisk kart. Kanskje det er det kartet med mest standard domination i WoW?

 

Alterac Valley: Nok en gang som å være i et Warcraft spill med vinter, tårn og baser som skal taes. Her er det veldig rts igjen.

 

Så kommer de jeg ikke har spilt og som jeg håper folk kan kommentere....

Strand of the Ancients, Isle of Conquest, Battle for Gilneas, Twin Peaks,

Silvershard Mines, Temple of Kotmogu.

Gir disse like mye mening og er like populære, eller virker det som om Blizzard har gått litt tom for ideer?

Virker litt sånn når jeg leser description av disse.....

 

Er det grunn til å bekymre seg for hvordan Blizzard kommer til løse eventuelle Battlegrounds i Titan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke gi deg et klart svar på alle de nye da jeg sjelden bryr meg om HVA laget samler inn ved å holde baser. Det som betyr noe for meg er å vinne, enten det går ut på å samle gold, grønnsaker eller kattunger.

 

Strand of the Ancients

Min favoritt når jeg setter meg i kø for random battleground. Det er fordi den er veldig lett å vinne hvis man har med seg en kamerat eller to når man setter seg i kø. Har du fire som vet hva de driver med så blir man ikke overkjørt når man skal forsvare.

Strand of the Ancients (SotA) går over to runder, en hvor du forsvarer og en hvor du angriper. Hver runde varer maks ti minutter. Hvis du angriper første runde skal er målet å få ned porter ved bruk av demolishers (som du kanskje kjenner til fra Ulduar) eller bomber man kan plukke opp.

Laget ditt ankommer stranden i to båter, halvparten av laget i hver båt. Der står det to demolishers og en haug med bomber på hver brygge, og det er en port på hvert sted. Man kan fritt flytte seg til den ene delen av stranden til den andre. En hopper inn i demolisher'n og bruker dens angrep for å gjøre skade på porten mens resten av laget hindrer motstanderlaget i å ødelegge demolisher'n.

Når dere har ødelagt en av to porter kan dere gå videre. Der er det to graveyards (en på hver side) man kan ta over for å spawne nærmere hovedmålet og for å få to demolishers per graveyards i tillegg til de på stranden. Når dere har fått ned en av disse portene møtes veiene fra hver side og det er kun én port å ødelegge på dette stadiet. Etter at denne porten er nede er det en siste vegg man må ødelegge før man kan trykke på "The Ancient Relic" eller noe i den duren som gjør at runden ender. Dette må da gjøres på under ti minutter.

 

Når man forsvarer er altså målet å ødelegge demolishers og desarmere bomber nær portene for å hindre at de tar skade. Portene har ingen spesielle navn hvis det er av interesse. Blue, green, red, purple(?), yellow gate.

 

 

 

Battle for Gilneas

samme prinsipp som AB, bare med tre steder man kan ta over; Lighthouse, Waterworks og Gold Mine. Basene ligger i en trekant. Denne trenger vel ikke noen stor forklaring da Arathi Basin er din favoritt.

 

Twin Peaks

Samme som Warsong Gulch, bare med nytt design. Det er vel dwarves vs orcs hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Silvershard Mines

Foregår i en gruve. Spawner tre vogner med mineraler som går i hver sin retning. På to av "banene" kan du trykke på et skilt for å få vogna til å velge en kortere / lengre rute. På slutten av hver rute er det en maskin som vognene kjører inn i. Dette gir poeng.

Hvilken faction som får poengene avhenger av hvem som "eier" vogna når den kjører inn. For å eie en vogn må du ha vært førstemann inn i ringen rundt vogna og overleve hele veien, men du kan også drepe motstanderlaget og stå i ringen hvis de var førstemann. Det er mulig dere kan overta vogna hvis dere er X antall fler enn motstanderlaget i ringen, men vet ikke om det har blitt endret. Har sett mindre av dette i det siste. Førstemann til en viss poengsum vinner.

 

Temple of Kotmogu

Lagene spawner på hver sin side av en slags firkantet arena. I hvert hjørne er det orbs hvilken som helst spiller fra hvilket som helst lag kan trykke på for å ta. Når du har denne får du en økende debuff. Denne gir deg mindre healing recieved, mer damage done, mer damage taken og økende størrelse. Du får også et lys og en kule over deg. Dette sammen med den økende størrelsen gjør det veldig synlig for motstanderlaget.

 

Du får poeng for hvert X'te sekund du holder orben, men det blir vanskeligere og vanskeligere å overleve desto lenger du holder den. Når du dør, blir orben satt tilbake der du fant den med én gang. Trikset er å få den tilbake før mostanderlaget får kloa i den. Førstemann til en viss poengsum vinner.

 

Isle of Conquest er jeg ikke særlig fan av. Vet basicen, men en som har litt mer interesse for denne kan forklare.

 

Det er det jeg vet. Hvis noen har mer kunnskap enn meg om emnet så feel free to tell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker og bukker for glitrende forklaringer! :thumbup:

 

Da kan jeg ta det det ganske rolig. Blizzard har fortsatt et grep om ballen.

Ihvertfall når det gjelder Strand of Ancients, Gilneas og Twin Peaks.

Silvershard og Kotmogu var slik jeg fryktet i op-posten.

 

Er vel noe som heter Winterspring også (litt AV aktig greie?) vet ikke hvorfor denne ikke kom med i wiki'en.

 

Er heller ikke så fan av at man kan bruke fallskjerm osv.

 

Alt i alt liker jeg best at man holder seg til settingen.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det heter Wintergrasp og hører hjemme i Wrath of the Lich King. Går ut på å forsvare / ta over Wintergrasp. Den som eier Wintergrasp har tilgang til et ekstra raid som dropper PvP og Tier gear. En boss for hver PvP season.

Kort forklart.

 

 

Edit: Det er for så vidt ingen ordentlig battleground. Mer en slags timed, organisert world PvP event.

Endret av Andoon
Lenke til kommentar

Well i wow er battlegrounds bortkastet tid, alt for mange bots, spilte i en i går kveld. 2 på mitt lag var ikke botter, og 2 på det andre laget hadde ikke botter. Så var 4/20 stykker som gikk etter flagget etc, og 16 i midten og figthet (og ja er bra sikker det var botter siden det bare var 2 som snakket på laget og gjorde noe fornuftig :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...