Gå til innhold

Grein Hjemmedata til Kontor, musikk og bilder.

Anbefalte innlegg

Hei, en som jeg kjenner lure på om denne datamaksinen er bra og prossesoren er grei ovs.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10650

SOm utgangspuntet så har han tenkt å ha GTX 660 kort, værtfall kort som kan dreg litt graffik av å til som ikke er så dyr.

Sette på 2 tb HDD; men hvilke SSD ville dere ha tatt som er stabilt og ikke så mye dyrere som den som er valgt, eller er den grei denne som e avkrysset fra før av:

- Crucial m4 SSD 2.5" 128GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 500MB/175MB/s read/write

Lydkort har vi ikke så stor peiling på, hva er det store plusset å ha lydkort?

Håper å få svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD: Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM Basic Kit, MDX controller, 530/130MB/s read/write [info] +85.90

GPU: Gigabyte Radeon HD 7870 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "Windforce 3X", 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort [info] +1314.37

Bedre PC, samme pris: http://cdon.no/elektronikk/thor_jords_-_intel_i5_3570k_-_8gb_-_1tb_-_geforce_gtx_670_-_windows_8-21605251

SSD: https://prisguiden.no/produkt/samsung-ssd-830-series-256gb-151499

Lenke til kommentar

Hva er bruken, ser du har skrevet "kontor, musikk og bilder", men jeg blir litt mer nysjerrig når du skriver om GTX 660 som er et kort beregnet til krevende grafiske oppgaver.

Mener det er ganske så unødvendig med en arbeidsstasjon som den maskinen som er linket til.

Første jeg tenker når jeg ser for meg en hjemmedata til opplistet bruk er egentlig et oppsett med enten en AMD Trinity prosessor eller et med en Intel Core i3 prosessor pluss et AMD HD 7750 for en som skal ha noe ekstra kraft.

Kanskje også et lite lyddempet kabinett ettersom PCen slik PC ikke vil trenge så utrolig mye kald luft for å kjøle seg ned.

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Ja det vet jeg, og egenlig, men det kan hende at han får besøk av barn og de kan låne data så er det jo kjekt at den er litt spillbar! :p

Ja, stillegående vil han ha, så i hvilke kabinett av de anertativene som er mest stille?

Han ville helst ha intel og i7, men hvordan er i7-3820 i forhold til i7 3770k?

Men hva med lydkort, siden demmes familie bruker også å å mixe musikker og slik, hadde det vært lurt med lyd kort eller hold lydkorte som er med i GPU? :)

Lenke til kommentar

Ja, det er jo klart, men det er jo fortsatt litt mye. Det er jo bare det om man skal bygge PCen rundt det å spille spill eller det å bruke den som et daglig verktøy.

Stillegående, hmm. Første jeg vil trekke frem da er Fractal Design sin Define serie. Da tenker jeg spesielt på Define Mini og Define R4 som begge er kabinetter i ganske så god kvalitet og begge har støydemping på innsiden.

Han vil ha i7 uten å vite om han egentlig vil bruke den? Det er jo helt klart hans valg å velge hvilke komponenter som skal i PCen, men vil han ha i7 pga. navnet, eller vet han om han vil dra nytte av den i forhold til en i5 eller en i3. i7, i5, i3 og Celeron er jo basert på samme oppskriften, bare med forskjellige mengder av de samme ingrediensene. Oppskriften på en i5 3570K er nesten helt den samme som oppskriften på en i7 3770K , bare det at det er lagt til fire ekstra tråder (noe som kalles Hyperthreading) og 2 Mb ekstra cache. Disse ekstra ingrediensene blir eentlig relativt lite brukt og trekkes mest frem når det bedrives videoredigering, rendering o.l.

Men har mannen lyst på i7 så skal ha klart få lov ;) Den største forskjellen på de der to i7ene er at de er på forskjellige sokkler. i7 3770K er på LGA 1155 mens i7 3820 er på LGA 2011, men dette har ikke noe å si for ytelse. De er veldig mye den samme prosessoren og den praktiske forskjellen er vel at i7 3820 kan være litt bedre når du skal opp i to/tre/fire high-end skjermkort pga. den har flere PCIe spor tilgjengelig. I tillegg kan i7 3820 ha opptil dobbelt så mye minne ettersom det søtter firekanals minne (opptil 8 DIMM spor med opptil 8GB minne hver).

Et lydkort er ikke nødvendig med mindre du er audiofil, om du greier deg med musikken fra iPoden eller telefonen greier du deg med lydkortet som ligger å hovedkortet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...