Gå til innhold

Outlook 2007 mister tilkobling til Exchange 2010

Zero_Zun

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig migrert fra SBS2008 og Exchange 2007, til SBS2011 og Exchange 2010. Klientmaskinene kjører Office 2007.

Etter migreringen hender det at enkelte postbokser ikke lenger får kontakt med Exchange. Den eneste måten å gjenopprette kontakten med Exchange er å lage en ny profil via e-postinnstillingene i kontrollpanel. Dette skjer med ujevne mellomrom og kan plutselig skje f.eks hvis brukeren har vært til lunch og kommer tilbake å logger seg på. De får den typiske meldingen "Kan ikke åpne standardmappene for e-post. Kunne ikke logge på Microsoft Exchange" (noe i den retningen..)

Innstillingene på de forskjellige profilene er helt like, men når en profil først faller ut, får den ikke kontakt med Exchange igjen og man må da altså opprette en ny profil.

Jeg mistenker at det kan ha med å gjøre at source serveren døde helt ut på den siste delen av migreringsprosessen, hvor man skal avinstallere Exchange 2007 og demote source serveren. Når jeg kjører Exchange Best Practice Analyser ser jeg jo at både den nye og den gamle serveren er listet under Exchange Adiminitrative Group.

Noen som har tips rundt denne problemstillingen og hva jeg kan gjøre for å rydde opp i restene etter den gamle serveren?

Endret av Zero_Zun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det smarteste du kan gjøre er å kjøre en recover av din exchange 2007 server, for å så avinstallere den etterpå. Ellers må du inn med adsiedit for å rydde (Gjøres på egen risiko og uten support fra MS. Finnes gode guider på google).

Hva sier eventviewer og outlook debugger til dette? Hva ble gjort på klientene under migreringen?

Lenke til kommentar

Eventviewer gir ingen feilmeldinger eller advarsler rundt denne problematikken. Har ikke sjekket outlook debugger vel og merke. Klientene var ikke i bruk under migreringen, så ingenting ble gjort der.

Ser ut til at jeg blir nødt til å kjøre en recover på Exchange 2007 serveren, som du sier. Det var hovedkortet som tok kvelden på den gamle boxen, men jeg var heldig å fikk tak i et HK av samme type. Mest sannsynlig enklere å skifte HK'et enn å inn i adsiedit. Det er ikke noe jeg har spesielt lyst til nemlig.

Takk for hjelpen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...