TheNarsissist Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hei, avsluttet kjøreopplæringen min for nesten 3 måneder siden og hadde betalt alt, regnet jeg med. Har nå idag fått en faktura fra kjøreskolen hvor det står at de har gjort opp min "restkonto" på 2300. Kr og forfallsdatoen er 02.12. Kjønner ikke en dritt, jeg betalte alltid med kort rett før kjøretimer og et par ganger fikk jeg faktura fordi læreren fucket opp terminalen, disse fakturaen ble betalt samme dag som de kom i posten. Fikk heller ikke noe beskjed før eller etter oppkjøring om at det var noe jeg ikke hadde betalt. Trodde jeg var helt ferdig med dem jeg, å få en regning på 2300 kr med forfall om noen dager når man lever på 1500 i mnd som skal gå til bil, bensin, klær og fritid pluss jul rett hjørnet er ikke mye gøy. Lenke til kommentar
Klompisify Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Pass på så dette ikke er noe scam eller noe Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Scam? Hvorfor skulle en kjøreskolen drive scam for 2300kr? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Scam? Hvorfor skulle en kjøreskolen drive scam for 2300kr? Vel, er du sikker på at det er der regninga faktisk kommer fra? Samme kontonr som du har betalt til før? Foreldelsesfristen på pengekrav er tre år, så du har ingenting å vinne fram med der, men du har selvsagt krav på en begrunnelse for kravet, altså spesifisering av hvilke kjøretimer/tjenester det er du tydeligvis ikke har betalt. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Jaja, får ringe dem i morgen å høre. Lenke til kommentar
Klompisify Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Vel, er du sikker på at det er der regninga faktisk kommer fra? Samme kontonr som du har betalt til før? Foreldelsesfristen på pengekrav er tre år, så du har ingenting å vinne fram med der, men du har selvsagt krav på en begrunnelse for kravet, altså spesifisering av hvilke kjøretimer/tjenester det er du tydeligvis ikke har betalt. Det var dette jeg mente Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Hvordan skulle de som prøver å scame meg fått tak i alt av fakturnumre hvor mye jg har betalt osv? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Dei har vel sikkert gløymd ein faktura eller sendt ut ein med feil sum. Dersom det ikkje er spesifisert kva dei 2 300,- kronene er for så tar du kontakt og ber om å få ei forklaring. Du kan for så vidt ta kontakt uansett for å sjekke. Det har skjedd før at faktura er blitt feilaktig sendt ut. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Sjekker i morgen, betaler ikke før jeg vet grunnen. Noen som vet om kjøreskolen er medgjørlige når det kommer til utsettelse? F.eks en måned. Var ikke forberedt for en regning på 2k rett før jul. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Tja. Det går noen uker så sender de nok en purring med et påslag på noen få kroner, og vips så har du en bittelitt større regning med forfall i januar. Ikke en anbefalt måte å håndtere regninger på, men må man så må man. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Morsomt at folk hopper på med at det kan være scam og skriver om foreldelsestid og la regningen gå til purring. TS, du burde enkelt og greit ringe kjøreskolen og be de spesifisere hva regningen gjelder. En av to ting skjer, enten har de tatt feil eller så det noe du ikke har betalt for. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Ja, ringer dem hvertfall i morgen. Vil gjerne vite hva de pengene har gått til. Har sjekket nettbank og alt så forstår ikke en dritt nå. De har til og med feil dato på en av betalingene, i forhold til nettbanken min. Jeg har også økonomistyring på skolen og disse bokføringen revisoren deres har gjort gir meg ingen mening. De regner vel med at alle bare betaler uten å stille spørsmålstegn Morsomt at folk hopper på med at det kan være scam og skriver om foreldelsestid og la regningen gå til purring. TS, du burde enkelt og greit ringe kjøreskolen og be de spesifisere hva regningen gjelder. En av to ting skjer, enten har de tatt feil eller så det noe du ikke har betalt for. Men jeg har jo betalt alt, er det ikke deres ansvar og fortelle meg hvor mye jeg skal betale? Jeg har betalt alt de har bedt meg om intet mindre og intet mere. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Tja. Det går noen uker så sender de nok en purring med et påslag på noen få kroner, og vips så har du en bittelitt større regning med forfall i januar. Ikke en anbefalt måte å håndtere regninger på, men må man så må man. Hva i all verdens land og rike er dette for slags tøv? Man "må" aldri la ting skure og gå og ignorere regninger, samme hvor lite penger man har. Det man gjør, er å ringe dem og si "Hel, jeg har fått en stor regning av dere som jeg dessverre ikke klarer å betale tilbake med en gang. Kan vi få til en ordning hvor vi deler den opp i mindre innbetalinger? Jeg vil nemlig gjerne gjøre opp for meg". 5 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Så sant så sant. Ditt forslag er mye bedre. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Men jeg har jo betalt alt, er det ikke deres ansvar og fortelle meg hvor mye jeg skal betale? Jeg har betalt alt de har bedt meg om intet mindre og intet mere. Det er jo nettopp det ansvaret de tar når de sender deg en faktura. Selv om du er sikker i din sak så kan det hende de tidligere har glemt å fakturere deg noe. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå