Den Ukjente Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hei! Bygde akkurat en PC for en kammerat. Ble ferdig, og skulle prøve å starte den. Stort sett alle røde lysene på hovedkortet, asus p8z77-v, lyser i 2 sek før alle slår seg av. Forsto det slik at det var sånn det skulle være! MEN, det er ett rødt lys, ved siden av den grønne dioden som er rett over kablene for av og på-knappen som lyser konstant. Jeg klarer ikke finne ut i manualen hva det betyr, og søker derfor hjelp her! Så hvis noen har en anelse, HYL UT! MVH NeBlix Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Manualen: 2-15 The motherboard comes with a standby power LED that lights up to indicate that the system is on, in sleep mode, or in soft oss mode Så om den lyser så er systemet aktivt, og du må ikke koble fra utstyr. Liten sikkerhets lampe Endret 29. november 2012 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 https://www.google.no/search?um=1&hl=no&client=safari&tbo=d&biw=1024&bih=672&tbm=isch&oq=asus+p8z77-v+&gs_l=img.3..0l4j0i24l6.1044.1656.0.2906.3.3.0.0.0.0.303.515.0j2j0j1.3.0...0.0...1ac.1.hb6JOXd2t4A&q=asus%20p8z77-v#biv=i|3;d|vmxRRfduGxYCUM: Hvis du ser nede i høyre hjørne der er det en grønn lysdiode. Den lyser også konstant, men det skal den slik jeg forstår. Det røde lyset jeg snakker om er ca 2 cm til venstre for den grønne dioden, på bildet. Håper dette hjelper på Evt. Muligheter. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Kom bare opp bildesøk, vet ikke hvilket du mener. Starter maskinen opp ellers? Kommer det bilde på skjermen? Endret 29. november 2012 av RunRookieRun Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Fikk ikke testa alle skjermutganger.Det er innebygd gpu også, så må vel deaktivere den først kan jeg tenke meg. Fikk dog lys i tastaturet, så det kan være så enkelt som at jeg bare må prøve litt mer med skjerm og skjermutgang. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Har funnet ut at det er BOOT_DEVICE_LED som lyser konstant. Vil det si at den ikke finner HDDen? Er kun en HDD i systemet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 I hvilken SATA port er HDD koblet? Til en av de mørke blå, de grå eller hva? Husk det er to SATA kontrollere på det hovedkortet, Intel Z77 og Asmedia. Unngå Asmedia portene, bruk en av de andre, altså enten de 4 mørke blå eller de 2 grå SATA portene. Og sjekek at kablene til HDD sitter skikkelig i, både SATA og strømkabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå