Chondrin Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Hei! I løpet av det siste året/halv-året har jeg hatt et problem med at hodet "faser seg ut" på en måte. Det er vanskelig å forklare, men det er som om du er til stede, men likevel ikke. Tidvis ender det opp med en blackout. Andre ganger kan jeg bli nummen i hele kroppen eller ha et slit med å løfte armene eller beina mine. Akkurat som om man har trent armer og bein i en halv evighet. Dersom jeg er i en samtale når det skjer får jeg sjeldent med meg hva som blir sagt og jeg klarer ikke svare uten å mumle som om kjeven har hengt seg opp. Dessuten føler jeg en trang til å være et sted hvor jeg kan være alene. Litt den følelsen man får når man har omgangssyke og MÅ få det opp. Det er relativt slitsomt. Jeg fungerer ikke resten av dagen og jeg får sjeldent noen forvarsel om at det kommer. Derfor er det vanskelig å planlegge stort. Jeg har heller ikke sett et system i hvorfor det kommer annet enn at jeg er relativt i ro (sitter, ligger eller står rett opp og ned). Har skjedd et par ganger i bevegelse også, men det hører til sjeldenhetene. Om noen har lignende problemer og har funnet en løsning på å få kontroll over det så tar jeg det gjerne i mot. Har eksamen på eksamen nå og har IKKE tid til å sjekke det grundig ut hos lege før jeg er ferdig. Kan også legge til at det skjer gjennomsnittlig 1 til 2 ganger i uka. Endret 29. november 2012 av Chondrin Lenke til kommentar
Fyrn Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Har en venn som kunne "fase ut". Ikke for å skremme deg, men det var epilepsi. De fleste forbinder det med seriøse anfall utover lang tid, men lett epilepsi kan også medføre slike korte anfall hvor man stirrer bort, og "ikke er der". Søk mer på epilepsi og se om noe kan passe deg. Vennen min sa han ble anbefalt å se langt bort på noe og ikke se for mye på skjermer. Lykke til på eksamen! Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Som brukeren over kan slike episoder der du selv opplever at du faller ut og ikke helt har kontroll over egen kropp være en spesiell type epilepsi. Jeg anbefaler å ta kontakt med lege for å ta opp problematikken, og kanskje be om utredning for epilepsi eller andre råd med tanke på hva som kan være galt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Det ligner mest på epilepsi som folk har nevnt her, ja. Hvis du har relativt lette anfall så kan du jo prøve å gjennomføre eksamen også gå til en lege når du er ferdig med eksamenen din Lykke til med både eksamenen og anfallene dine! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Det er nok et absensanfall, som er en måte eplepsi fremtrer på. Besøk lege så fort du har mulighet. Med riktig medisinering vil slike anfall i stor grad forsvinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå