johan95 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) jeg har nettopp satt sammen min første pc, men hver gang jeg prøver å starte den så stopper den igjen ett øyeblikk senere. Jeg ser at viftene og vannkjølingssystemet starter, men stopper rett etterpå (viftene rekker å gjøre ca. 1 omdreining). Når jeg plugger til strømmen så er det to pærer på hovedkortet som lyser grønt(SB_pwr og TPU LED) og når jeg har prøvd å starte den en gang så må jeg koble fra strømmen og vente til lampene slutter å lyse før jeg kan prøve igjen(ellers får jeg ingen reaksjon). Jeg har følgende deler montert: DVD rom: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BULK BLACK Ram: KINGSTON DDR3 HYPERX 16GB 1600MHZ CL9 XMP (4X4GB) Prossesor: INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY Skjermkort: GIGABYTE RADEON HD7970 OC 3GB PCI-E DVI/DP +GAME Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 BLACK Strømforsyning: CORSAIR TX 550W M MODULAR PSU ATX12V 2.31 / EPS12V Vannkjøling: CORSAIR H80 HYDRO CPU COOLER S-775/1155/1156/1366/2011/AM2+/AM3 Hovedkort ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IVY SSD: SAMSUNG 830 SERIES 256GB SSD SATA/600 MLC DESKTOP KIT dette er splitter nye deler. hva kan forårsake dette og hva kan jeg gjøre for å fikse det? all hjelp er hjertelig velkommen Endret 29. november 2012 av johan95 Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 jeg har nettopp satt sammen min første pc, men hver gang jeg prøver å starte den så stopper den igjen ett øyeblikk senere. Jeg ser at viftene og vannkjølingssystemet starter, men stopper rett etterpå (viftene rekker å gjøre ca. 1 omdreining). Når jeg plugger til strømmen så er det to pærer på hovedkortet som lyser grønt(SB_pwr og TPU LED) og når jeg har prøvd å starte den en gang så må jeg koble fra strømmen og vente til lampene slutter å lyse før jeg kan prøve igjen(ellers får jeg ingen reaksjon). Jeg har følgende deler montert: DVD rom: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BULK BLACK Ram: KINGSTON DDR3 HYPERX 16GB 1600MHZ CL9 XMP (4X4GB) Prossesor: INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY Skjermkort: GIGABYTE RADEON HD7970 OC 3GB PCI-E DVI/DP +GAME Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 BLACK Strømforsyning: CORSAIR TX 550W M MODULAR PSU ATX12V 2.31 / EPS12V Vannkjøling: CORSAIR H80 HYDRO CPU COOLER S-775/1155/1156/1366/2011/AM2+/AM3 Hovedkort ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IVY SSD: SAMSUNG 830 SERIES 256GB SSD SATA/600 MLC DESKTOP KIT dette er splitter nye deler. hva kan forårsake dette og hva kan jeg gjøre for å fikse det? all hjelp er hjertelig velkommen SB_PWR er nok en strømledning som ikke er montert på hovedkortet, nærmere bestemt SouthBridge power mest sannsynlig. Lenke til kommentar
johan95 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 (endret) SB_PWR er nok en strømledning som ikke er montert på hovedkortet, nærmere bestemt SouthBridge power mest sannsynlig. etter litt nøyere lesing i manualen fant jeg ut at SB_pwr står for stanby power så det er nok meningen at den skal lyse. Endret 29. november 2012 av johan95 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Det er nok en kortslutning du har klart å få til. Og det er jo ikke helt bra. Grunnen til at du må ta ut strømmen og så vente litt kan være fordi sikringen i strømforsyningen trenger tid for å skru seg på igjen. Ta ut alle komponentene og sett det sammen igjen, pass på at det ikke er noen dårlige koblinger etc. Anbefaler å ta fra hverandre alt. En vanlig begynnerfeil er at distanseskruene mellom hovedkortet og kabinettet ikke er plassert der de skal. Altså KUN der det er hull på hovedkortet, og det sier jo seg selv at det blir kortslutning om du har montert disse feil. Mitt tips i hvert fall. En anne nvanlig feil kan være at en skrue ligger igjen på hovedkortet, slik at det dannes kortslutning. Endret 29. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
johan95 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Det er nok en kortslutning du har klart å få til. Og det er jo ikke helt bra. Grunnen til at du må ta ut strømmen og så vente litt kan være fordi sikringen i strømforsyningen trenger tid for å skru seg på igjen. Ta ut alle komponentene og sett det sammen igjen, pass på at det ikke er noen dårlige koblinger etc. Anbefaler å ta fra hverandre alt. En vanlig begynnerfeil er at distanseskruene mellom hovedkortet og kabinettet ikke er plassert der de skal. Altså KUN der det er hull på hovedkortet, og det sier jo seg selv at det blir kortslutning om du har montert disse feil. Mitt tips i hvert fall. En anne nvanlig feil kan være at en skrue ligger igjen på hovedkortet, slik at det dannes kortslutning. denne posten kom liksom 5 minutter for sent fant ut at jeg hadde glemt å skru på distanseskruene, har fikset det nå og alt ser ut til å funke. takk for at dere tok dere tid til å svare da Endret 29. november 2012 av johan95 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) denne posten kom liksom 5 minutter for sent fant ut at jeg hadde glemt å skru på distanseskruene, har fikset det nå og alt ser ut til å funke. takk for at dere tok dere tid til å svare da Ja a, ikke sant.... 5 minutter for sent du liksom! Vedder på at jeg redda dagen din jeg. Hehe, neida. Godt det løste seg, og alltid morro å ta rett. Endret 29. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå