terje123 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 hei! når jeg kobler til ratten mitt (g27) til pcen min så virker det ikke. det virker som at pcen ikke gir nok strøm til rattet, men rattet funker på min andre pc. har en Acer pc hva kan være galt? rattet er koblet til pc med usb. rattet får også strøm fra stikkontakt Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Lagt inn alle drivere til rattet? Husker ikke om det er et plug and play ratt, men søk etter g27 drivere på Google og last ned de nyeste som passer med ditt os. - Bekk Lenke til kommentar
terje123 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Lagt inn alle drivere til rattet? Husker ikke om det er et plug and play ratt, men søk etter g27 drivere på Google og last ned de nyeste som passer med ditt os. - Bekk men rattet mitt fungerer på skolen pcen, men ikke på acer pcen før nå, det har virket på pcen min før Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 men rattet mitt fungerer på skolen pcen, men ikke på acer pcen før nå, det har virket på pcen min før Kan fortsatt være noe galt med drivere/programvaren til rattet. Driveren og programvaren tolker F.eks signaler sendt i fra spillet til din kontroller og styrer slikt som Forcefeedback etc. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Når du sier at rattet ikke virker, nøyaktig hva mener du? Registrerer ikke Logitech Gaming Software noe? Finner du ikke rattet i Device Manager? Kalibrerer det seg ikke når du starter PC-en? Fungerer det ikke i spill? Som du sier har rattet ekstern strømforsyning, og jeg tror ikke det er avhengig av strøm fra USB. Har du sjekket at USB-porten fungerer (med f. eks mus og tastatur)? men rattet mitt fungerer på skolen pcen, men ikke på acer pcen før nå, det har virket på pcen min før Det er litt vanskelig å tolke dette. Mener du at rattet har virket på Aceren før, men ikke nå, eller aldri har virket på Aceren (og bare på skole-PC-en)? Lenke til kommentar
terje123 Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Når du sier at rattet ikke virker, nøyaktig hva mener du? Registrerer ikke Logitech Gaming Software noe? Finner du ikke rattet i Device Manager? Kalibrerer det seg ikke når du starter PC-en? Fungerer det ikke i spill? Som du sier har rattet ekstern strømforsyning, og jeg tror ikke det er avhengig av strøm fra USB. Har du sjekket at USB-porten fungerer (med f. eks mus og tastatur)? Det er litt vanskelig å tolke dette. Mener du at rattet har virket på Aceren før, men ikke nå, eller aldri har virket på Aceren (og bare på skole-PC-en)? når jeg kobler til rattet så skal det lyse på girspaken men det kommer bare et lys så forsvinner det igjen når jeg kobler til Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Ok... Men kan du svare på noen av de andre spørsmålene? Er du sikker på at du har installert driveren (Logitech Gaming Software) riktig? Hvis så, ser du noe til rattet der? Ser du det under Device manager -> Human Interface Devices (eller tilsvarende på norsk)? Er du sikker på at alle kontatkene står skikkelig i? Jeg har forresten samme ratt selv, og har ikke peiling på om det lyser uten drivere installert. Og sist, men ikke minst, er du sikker på at USB-porten fungerer? Hvis andre USB-enheter fungerer perfekt, men denne ikke en gang registreres, er det veldig rart. Lenke til kommentar
terje123 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 ja, er sikker på installert riktig. nei kan ikke se noe til rattet. alt står riktig i. tror det er noe galt med pcen min fordi har bare to usb-porter som fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå