molen Skrevet 29. november 2012 Rapporter Del Skrevet 29. november 2012 Hei! Jeg har arvet en sølv bar(Sølvbarre), altså en hel kilo vask-ekte rent sølv av min Bestefar. Har vært hos en gullsmed og han fortalte meg ikke mer enn at det var 100% ekte og beste kvalitet av sølv. Han ville ikke si hvor/hvordan å få solgt den eller pris av noen slag. Den ser ut som en av de man kan se på film, om det gir deg et lite innblikk i hvordan den ser ut. På denne baren står det fra topp til bunn: s22080 EMIRATES GOLD(ikon med en ørn og noen stjerner) SILVER 1KILO 999.0 EGO(enda et ikon av en bar det står EGO på) Det jeg lurer på, er om dette er av noen stor verdi? Samle objekt? Pris? Selge/Beholde? evt, hvor få solgt den? Bare kast inn alt som faller dere til hode ved tanken! På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 29. november 2012 Rapporter Del Skrevet 29. november 2012 Jeg ville beholdt den. Det er en fin sikkerhet mot inflasjon. I 2009 begynte jeg å lese om investering i gull og sølv. Jeg kjøpte da sølv var på rundt 14 dollar per unse. Nå er det vel på over 30. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. november 2012 Rapporter Del Skrevet 29. november 2012 Du kan jo selge det her. Ser ut som du kan få 3500-4000 kroner for en kilo sølv, det er jo ikke så mye mtp. eventuelle minner. Jeg ville beholdt den Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. november 2012 Rapporter Del Skrevet 29. november 2012 Spotprisen på en kg sølv ligger rundt 6000 kr, så du vil nok ikke endre opp med en stor sum om du selger den (ser ut som om du kan få rundt 50-70 % ut i fra linken over her) Spar den heller til du trenger penger en gang. Det er lite sannsynlig at den vil tape seg betydelig i verdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå