geekfreak Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg skal montere en spotskinne i et klesskap som er ganske mørkt og lurer på hvor mange Watt LED pære må være på for å tilsvare 40-50W halogen? Det skal være en spotskinne med tre spotter på. Er det GU10 som er standard sokkel på en spotskinne eller hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Når det står at en spotskinne har GU10 kontakt. Vil det si at alle GU10 pærer, både halogen og LED, passer? F.eks. en GU10 50W halogen kan erstattes med en GU10 7-8W LED? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 for å ta et spørsmål av gangen: 1. De aktørene JEG oppfatter som seriøse, sammenlikner 7-8W LED med 50W halogen, men selv det er etter min mening bare "nær nok" 2. Det finnes dessverre flere standarder, bla GU10 (230V) og GU 5,3 (12V) er vel de to vanligste 3. Hvis en spotskinne har GU 10 sokkel, skal du kunne bruke en hvilken som helst lyskilde med GU10 fatning. Men dersom armaturet er koblet til en dimmer, må lyskildene være dimbare, og dimmeren være av rett type. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå