Marvel Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har tenkt å anskaffe meg et nytt barebone kabinett, og vurderer om jeg skal slenge på et nytt skjermkort. Mitt nåværende skjermkort er et TI4400, dette fungerer jo til dagens spill, men mer fps og AA frister jo Har mest lyst på et 5900Ultra kort, men jeg har hørt noe om at det ikke er nødvendig med 256MB Ram..stemmer dette? Kortet skal jeg jo ha en stund og spill som HL2 og Doom3 vil vel dra nytte av de ekstra 128MB'ene med RAM? Og jeg vil sannsynligvis få problemer med plassen i shuttle kabinettet mitt. Er det noen 5900 kort som passer i dette kabinettet? (Kan jo alltids sage et hull for å få plass,og evt til bedre lufting) Tar radeon 9800 kortet mindre plass? (har vært litt skeptisk til å kjøpe ATI pga dårligere driveroppdateringer, men det har vel komt seg i senere tid?) Kan nevne at et Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB koster 5,091kr ,mens et Creative 3DBlas. GeForce FX 5900 ULTRA koster 4,636kr (prisene er hentet fra komplett) Surfet litt rundt og i de testene jeg så scoret FX kortet bedre enn Radeon. Da bør vel FX kortet være det beste alternativet siden det også er billigst? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Ettersom det er ganske så trangt inni der (ca 18mm fra toppen av vpu på radeon9700pro til kabinettveggen) kan det nok bli ganske vanskelig å få plass til en fx5900 ultra inni der. radeon9x00pro (bortsett fra bl.a. de som kommer med heatpipe) vet jeg passer. Lenke til kommentar
Marvel Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Noen som har shuttle kabinett med FX kort? I så fall, måtte du sage hull i kabinettet for å få plass? Lenke til kommentar
atticus Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Kan nevne at et Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB koster 5,091kr ,mens et Creative 3DBlas. GeForce FX 5900 ULTRA koster 4,636kr (prisene er hentet fra komplett) Surfet litt rundt og i de testene jeg så scoret FX kortet bedre enn Radeon. Da bør vel FX kortet være det beste alternativet siden det også er billigst? Creative er kjent for å lage litt "billige" utgaver av skjermkort, så derfor er det såpass billig iforhold til andre FX5900 Kort. Sapphire er et veldig bra merke. Mener det sto noe i testen om Shuttle barebone at de fikk plass til et FX5600 kort. Søk litt rundt etter hw.no test av Shuttle. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Kjøp radeon 9800pro 128mb, 256 er ikke helt nødvendig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå