Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Student. Eksamen. Jobb ber om permisjonsvarsel?

sofiepett

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er student og har eksamen i flere fag i løpet av en to-ukers periode. Jeg sa ifra til jobben at jeg kunne tenkt meg fri/ferie fra jobb på grunn av dette.

Idag fikk jeg beskjed av jobben at jeg måtte sende inn et såkalt "permisjonsvarsel".

Jeg vet ærlig talt ikke hva dette betyr, men for meg så høres ord med "permisjon" litt fishy ut når man ikke skal ut i f.eks fødselspermisjon.

Er det noe å uroe seg over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sender bare inn en søknad hvor du ber/varsler om permisjon de ukene du har eksamen. Ikke noe fishy med det.

Flere på jobben min som gjør det ved eksamenstider. Ofte burde man gjøre det i god tid før eksamen, spesielt hvis det ikke er så mange ansatte. Snakk med sjefen din, h*n kan fortelle deg hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar

Permisjon kan man få av mange andre grunner enn for å få barn. Ferie uten lønn, velferdspermisjon for å gå i begravelse etc, studier osv.

Og bedriften kan permittere folk når de ikke har råd til å ha dem ansatt men håper å kunne ta dem inn igjen snart, slik at de foreløpig ikke ønsker å si dem opp. Da gir bedriften permisjonsvarsel til de ansatte.

"Permisjonsvarsel" er feil ord i forbindelse med at du ber om fri i forbindelse med studier. Skriv heller "permisjonssøknad" som overskrift på søknaden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...