Gå til innhold

bare en liten ting jeg ville si om bibelen

Anbefalte innlegg

Jesus sa at de som kommer til himmelen ikke får gifte seg.

Men dette er i strid med guds kjærlighet(1 johannes 4:16 "Og vi har lært å kjenne den kjærlighet Gud har til oss, og vi har trodd på den. Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.") og dessuten bevis på at bibelen ikke er "guds ord" eller perfekt på noen måte.

fra bibelen.no

Lukas 20:34-36

"Jesus svarte dem: «Menneskene i denne verden gifter seg og blir giftet bort. 35 Men de som blir funnet verdige til å være med i den kommende verden og oppstandelsen fra de døde, de verken gifter seg eller blir giftet bort, 36 for de kan ikke lenger dø. De er som engler, og de er Guds barn, for de er barn av oppstandelsen."

Til dere som er kristne og som mener at alle som blir frelst kommer til himmelen: jeg vil IKKE til himmelen på de betingelsene der!!

1 mosebok 2:18

Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mennesket å være alene. Jeg vil lage en hjelper av samme slag

andre spørsmål:

bryr gud seg om mennesker i den tiden vi lever nå?

isåfall hvordan?

anbefaler alle å gjøre seg kjent med nettstedene:

http://skepticsannotatedbible.com/

http://www.thebricktestament.com/home.html

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kanskje ta med deg hva disiplene spurte om her før han sa dette verset som du har referert til! Da tror jeg at det vil bli litt klarere for deg! :) Jeg skjønner at du ikke vil til himmelen på de betingelsene der, men du må lese helet kapittelet hvor sitatet står! Da tror jeg at du skjønner! ;)

Jeg kan garantere at Gud bryr seg om menneskene i denne egoistiske verden i dag! Han vil fortsatt ha alle med til himmelriket uansett hva slags synder du har gjort. Du kan få nåde for de alle, men husk at du ikke kan kødde med den hellige ånd! Da er det fort ikke nåde å få!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

isåfall hvordan?

anbefaler alle å gjøre seg kjent med nettstedene:

:-)

!. Ja

2. Gud lar tilbudet stå åpent (frelse), uannsett hvor "digre" egoer vi mennesker utvikler

3. hvorfor?

:)

Lenke til kommentar

Jesus sa at de som kommer til himmelen ikke får gifte seg.

Men dette er i strid med guds kjærlighet(1 johannes 4:16 "Og vi har lært å kjenne den kjærlighet Gud har til oss, og vi har trodd på den. Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.") og dessuten bevis på at bibelen ikke er "guds ord" eller perfekt på noen måte.

Stemmer nok ikke helt. Paulus skriver jo om ekteskap, og han skrev aldri noe sånt.

"Jesus svarte dem: «Menneskene i denne verden gifter seg og blir giftet bort. 35 Men de som blir funnet verdige til å være med i den kommende verden og oppstandelsen fra de døde, de verken gifter seg eller blir giftet bort, 36 for de kan ikke lenger dø. De er som engler, og de er Guds barn, for de er barn av oppstandelsen."

Til dere som er kristne og som mener at alle som blir frelst kommer til himmelen: jeg vil IKKE til himmelen på de betingelsene der!!

Ser at det kan forstås sånn, men det er gjerne et resultat av at sitatet er tatt ut av sammenheng.. :) Så her er en glad-nyhet til deg: Om du leser hele delen, ser du at det var noen saddukeere som ville sette fast Jesus med vanskelige spørsmål. Spørsmålet gjaldt sju menn som var gift med en kvinne (de døde en etter en); når de kom til himmelen, hvem skulle da få ha henne? Det Jesus svarte, var det du siterte: I himmelen er det ingen som gifter seg, så det er liksom ikke et tema.

isåfall hvordan?

Jess, ved å feks. helbrede sykdommer.

Lenke til kommentar

(...)

Spørsmålet gjaldt sju menn som var gift med en kvinne (de døde en etter en); når de kom til himmelen, hvem skulle da få ha henne? Det Jesus svarte, var det du siterte: I himmelen er det ingen som gifter seg, så det er liksom ikke et tema.

(...)

Oversatt til 2012 norge: I himmelen får du ikke noen inntekt, ergo betaler du ikke noe inntektskatt. Siden du ikke har noe materielle einedeler betaler du heller ikke formueskatt. Alt i alt har du ingen økonomiske fordeler ved å gifte deg, og hvem ønsker da å gjøre det? Det er tross alt himmelen vi snakker om, gifte seg er hva de gjør i helvete. Himmelen er hvor alle de artige tingene skjer, som nevnt med kvinnen som har 7 menn, gangbang hver kveld. Og alle 8 nyter hvert sekund av hver kveld, det er tross alt himmelen så de har ikke noe valg. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...