Gå til innhold

Laptop ~7000,- "foreldrebruk"

Anbefalte innlegg

Hei.

Fått i oppdrag å skaffe mine kjære foreldre en ny laptop.Denne skal i hovedsak brukes til surfing/bildevisning/musikk/mail. Dette skulle bli enkelt tenkte jeg, men jungelen av laptopper var veldig uoversiktlig.

Hva jeg vil ha er.

• 15" skjerm
  • Bra batteri
  • Bærbar (ikke bare flyttbar)
  • Rundt 7.000,-

Og så må den såklart takle dagligdagse oppgaver.

Kunne helst tenkt å bestille den fra Komplett.no siden jeg skal kjøpe andre ting der i samme slengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Hei.

Fått i oppdrag å skaffe mine kjære foreldre en ny laptop.Denne skal i hovedsak brukes til surfing/bildevisning/musikk/mail. Dette skulle bli enkelt tenkte jeg, men jungelen av laptopper var veldig uoversiktlig.

Hva jeg vil ha er.

• 15" skjerm
  • Bra batteri
  • Bærbar (ikke bare flyttbar)
  • Rundt 7.000,-

Og så må den såklart takle dagligdagse oppgaver.

Kunne helst tenkt å bestille den fra Komplett.no siden jeg skal kjøpe andre ting der i samme slengen.

For 7 tusen får du en ganske rå bærbar bare så det er sagt. En PC til ditt bruk får du lett for 3500 på komplett, bare så det også er sagt.

Hvis dere skal bruke 7000 uansett vil du få en PC som er veldig rask og som også kan spilles nye spill på bra grafikk.

Kommer mye ann på hva pcn skal brukes til, skal det ikke spilles vil du trenge så rask prosessor som mulig og hvis det skal spilles mye så vil du ha så bra grafikk kort som mulig.

Hvis jeg var deg ville jeg gått for pcn med den beste prosessoren i din prisklasse da den er viktigst for dine oppgaver.

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=&bn=11156&sortBy=p&zbo2=true&filter=PRICE.5000-7500.

Lenke til kommentar

Takker for tipsene.

Min erfaring med de billigste datamaskinene er at de føles billige. At de er stappfull av den billigste hardwaren. Datamaskinen kommer nok aldri til å bli brukt til spill. Da dem begge har iPads i tillegg.

Er det noen bestemte merker som kanskje er bedre enn andre?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Takker for tipsene.

Min erfaring med de billigste datamaskinene er at de føles billige. At de er stappfull av den billigste hardwaren. Datamaskinen kommer nok aldri til å bli brukt til spill. Da dem begge har iPads i tillegg.

Er det noen bestemte merker som kanskje er bedre enn andre?

acer er kjent for billig kvalitet, IBM er kjent for kvalitet, men de fleste merkene har noen med bra kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...