Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du i året?

Telefonsvarer

Anbefalte innlegg

Har lekt litt rundt med budskjett, endelig fått til ett oppsett som ser ut til å gjøre jobben.

Har sett på hvor mye som må spares, for å oppnå ett visst beløp totalt osv.

Dette varierer nok veldig fra person til person, og det er også flere utgifter som plutselig kommer uten at man hadde planlagt det, men, ca hvor mye bruker du på ett år?

Har regnet ut at min blir ca 35k, noe som sikkert viser seg å være feil, men får ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe sier meg at du fortsatt bor hjemme..

Tipper rundt 30k i renter, ~12k i fellesutgifter, ~4k i internett/tv, ~3-4k mobil/etc, 5-6k i forsikringer, 15k +/- hobbyer, ferie® 20-40k i året.

Så kommer jo alle variable utgifter som mat/klær/uteliv/møbler/etc i tillegg.

Sikkert noe jeg har glemt, men er vel sånn ca riktig.

Lenke til kommentar

En million cirka, gidder ikke spare så høy som formueskattene er her i landet og jeg lever etter mottoet; "alle penger er brukspenger!" Går litt opp og ned i hvor mye jeg bruker da, om jeg f.eks skal kjøpe en bil går det jo dramatisk opp, men har hatt samme bilen noen år nå, kjøpte den rett før de skrudde opp avgiftene på bil og jeg kjøpte ikke akkurat en sånn bil man går lei av for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

bruker nok rundt 50-60k i året og noen ganger mer... idrett koster litt siden jeg har en del eget utstyr som må vedlikeholdes og oppgraderes ettervert. Student og leier... Tror jeg har brukt litt mer i år med innkjøp av nytt sykkelutstyr...

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Jeg bruker rundt 100-150 på mat på en uke og noen ganger mindre. Spiser frokost på treningssenteret før skole og ikke kjøper unødvendig dill dall. Usunn mat koster mer og billigere å lage sunn mat.

Da bor du hjemme også så da er det ikke rart. Jeg har brukt bare 15kr på mat sålangt denne uken faktisk... så en smule "imponert" over meg sålangt :p

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Jupp... derfor lurt å jobbe "ræva" av seg om sommeren slik at man har en del på konto ;). Jeg har budsjett jeg går etter og har minska forbruket en del. Nå kjøper jeg ikke brød lenger siden jeg ikke alene greier å spise opp ett slikt så frokost på treningssenteret etter trening om morran som jeg begynner med før klokka 7. Så alle "monner" drar. Får nesten ta opp reker jeg har i fryseboksen til lunsj :). "litt" luksus må man unne seg til tider

Lenke til kommentar

35-40 tusen sånn ca. Får litt over 20000kr i stipend i året (er student), masse innkjøp for egne penger, og penger jeg får i julegave/bursdagsgave går fort unna så det blir nok et par titusener i året som brukes på video/kamera-utstyr og hardware.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Ja, men nå er jeg også glad i å reise, så har ike tid til å jobbe. I sommer var jeg 6uker på ferie :p 4 av dem alene, resten med familien. Men tenker jobbe litt under skoletiden, selv om det blir seint, siden slutter skole 15:30 og står opp 5:30-6:00 hver dag allerede så kan ikke jobbe før, og etter skolen tar jeg buss til byen for å bytte bus, så er jeg hjemme kl 17:10 det hver dag så har litt problemer med å finne jobb om man har venner og lekser i tilegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...