Gå til innhold

[Løst] Razer Electra VS Razer Carcharias VS Siberia V2 VS Corsair Vengeance 1500

Anbefalte innlegg

Heisann!

(Håper ikke dette er lagt inn i feil kategori...)

Vet ikke så mye om headset og sånt, så jeg lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg å velge det riktige headsettet..

Formål for headsettet: Gaming -> BF3/Warfighter og mye musikk

Max pris jeg er villig til å betale -> 750kr

Har funnet et par headset som jeg synes ser veldig aktuelle ut, men det er fullstending åpent for at dere foreslår et annet headset.

Razer Electra

http://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-electra

Ser veldig bra ut, men kunne ikke finne dette headsettet for en god pris i en god butikk.. Var billig på pixmania men er usikker på om denne butikken er til å stole på.. Mulighet for å kjøpe på ebay eller amazon?

Razer Carcharias

http://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-carcharias

En venn av meg har dette headsettet, men fant ikke mange reviews av dette på nettet.. Noen som kan gi en tilbakemelding på headsettet?

Siberia V2

http://steelseries.com/products/audio/steelseries-siberia-v2

Veldig positive reviews på nettet, men har hørt at dette er veldig skjørt laget, og at det lett knuses hvis du mister det.

Corsair Vengeance 1500

http://www.corsair.com/vengeance-1500-dolby-7-1-usb-gaming-headset.html

Veldig varierte reviews av Vengence 1500... Tilbakemeldinger??

På forhånd tusen takk!

^^Wahed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også sett at folk på nettet skriver at gaming headset generelt sett er hype.. De sier det er mye bedre å kjøpe kvalitet-headphones istedet og bare kjøpe clip-on mikrofon og bruke hvis du gamer... Er dere enige i dette?

^^Wahed

(hvis noen vet noe så håper jeg dere deler informasjonen her.. trenger virkelig hjelp.. ser at det er nesten 70 visninger på denne tråden, men ingen kommentarer??)

Lenke til kommentar

Det er veldig mange dårlige gaming headset, og jeg har eid mange forskjellige par! Nå etter at jeg har beveget meg over til hodetelefoner i høyere prisklasser er det ingen vei tilbake. Men om du ikke har prøvd dyrere og bedre hodetelefoner kommer det nok til å være nok i første omgang med ett bra headset.

Av de fire du har listet opp har jeg eid tre av de og kan si at Steelseries er aldeles grusomt, Corsair er ganske greit mens Carcharias har vært det jeg har vært mest fornøyd med. Electra har aldri prøvd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er veldig mange dårlige gaming headset, og jeg har eid mange forskjellige par! Nå etter at jeg har beveget meg over til hodetelefoner i høyere prisklasser er det ingen vei tilbake. Men om du ikke har prøvd dyrere og bedre hodetelefoner kommer det nok til å være nok i første omgang med ett bra headset.

Av de fire du har listet opp har jeg eid tre av de og kan si at Steelseries er aldeles grusomt, Corsair er ganske greit mens Carcharias har vært det jeg har vært mest fornøyd med. Electra har aldri prøvd.

Tusen takk for svar!

Så litt på flere produkter som ikke er direkte rettet mot gaming markedet..

Noen av de jeg fant ser jo helt ville ut.. Får mange bra reviews..

Eksempel:

Sennheiser HD 280 PRO

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16826106328

Det headsettet der ser ekstremt bra ut, men jeg lurer på om de kan være gode til gaming også??

Lenke til kommentar

Som regel vil lydkvaliteten på hodetelefoner fra Sennheiser så slå det meste av gamer headset, men det skal sies at jeg aldri har hørt på akkurat dette paret som du linker til. Utfra egen opplevelse av flere forskjellige hodetelefoner så kan jeg på generelt grunnlag si at som regel er lukkede hodetelefoner bedre på å gjenngi ekslosjoner og action, mens åpne gjør det lettere å skille ut fotskritt og detaljer. Og igjen dette er på veldig generelt grunnlag!

Jeg ville foreslått Sennheiser HD558 og HD598 sammen med en logitech USB mic med støykansellering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som regel vil lydkvaliteten på hodetelefoner fra Sennheiser så slå det meste av gamer headset, men det skal sies at jeg aldri har hørt på akkurat dette paret som du linker til. Utfra egen opplevelse av flere forskjellige hodetelefoner så kan jeg på generelt grunnlag si at som regel er lukkede hodetelefoner bedre på å gjenngi ekslosjoner og action, mens åpne gjør det lettere å skille ut fotskritt og detaljer. Og igjen dette er på veldig generelt grunnlag!

Jeg ville foreslått Sennheiser HD558 og HD598 sammen med en logitech USB mic med støykansellering.

Tusen takk for forklaring og tips til andre hodetelefoner! RESPEKT!

De to du tok fram, er jo egentlig ikke så dyre.. Er bare det at jeg har tenkt å kjøpe en til bror min også, og får ikke meg selv til å bruke over 1K,- på hvert headset..

Fant dette alternativet:

http://www.proshop.no/Hodetelefoner/Sennheiser-Hodetelefon-HD-429-2300498.html

Koster bare 378 på proshop.. Er dette en bra butikk?

Er virkelig imponert av Sennheiser! Hvorfor er gaming headset så hypa når det fins så mye bedre lyd for mindre penger ved å kjøpe "vanlge" headsets?

Lenke til kommentar

Dette er heller ikke ett par jeg har personlig lyttet til så jeg kan ikke si noe om det spesifikt, så der bør du støtte deg til objektive anmeldelser. Men Sennheiser er en av de mest resperkterte og dyktige hodetelefonprodusentene i verden og det meste er veldig bra vil jeg tro.

Gaming headset vil jeg tro er populært grunnet at de markedsfører sterkt mot gamere og lager hypen, samt at de fleste som kjøper det er ungdommer som ikke vet bedre. Disse kaster seg så ut på nettet for å hause opp kjøpe de har gjort for å forsvare sitt kjøp.

Jeg har vel hatt en 8-9 forskjellige gamer headset opp gjennom samt ett utall med vanlige hodetelefoner og anbefaler deg å strekke deg så langt du kan kvalitetsmessig med en gang. Da er det lettere å holde seg lenger før man kjøper litt bedre og dyrere neste gang. Ta det fra en som har brukt utrolig mye penger på oppgraderingsfeberen gjennom årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et annet "problem" er at gaming headset ofte ser bedre ut for de som bryr seg om slikt, og mange kjøp bli basert på slikt, feks. Beats by DR. Dre har etter min mening en grusom lyd, og lekker MYE ;)

Man har jo bare headsettet på hodet uansett? Hva slags tosker bryr seg mer om utseendet enn om funskjonaliteten??

Takker mye for alle kommentarene som kom i denne tråden.. Åpnet en ny verden for meg.. Skal skrive hvilket headset jeg har kjøpt når jeg har bestemt meg.. Fåreløpig så ser det ut som om jeg går får Sennheiser XXXXXX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...