HulkHaugen Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Har sett noen få videoer på nett og lest litt, bl.a. om emulatorer og mame, diverse tegninger etc. Har skikkelig lyst til å bygge en Arcade, og fylle den opp med mange klassiske spill. Men så slo tanken meg: Spillene som var på Arcade maskinene før i tiden, ble de programert kun for en spesiell type Arcade maskin, og så portet til Nintendo, Sega etc, eller sto det en tilsvarende Nintendo/Sega inn i kabinettet? Husker jeg hadde nærmest våte drømmer om Mortal Kombat II, selv om jeg aldr ble like flink som de kule ungdommene på den lokale videosjappa. Jeg spilte det også på Sega, og PC om jeg ikke husker feil. Vet jeg la merke til at det var noen forskjeller på de versjonene, og de på maskinene er jo designet for å få mynt mot credits. Noen som har noen ord/link(er) om dette? Også må man jo ha lyd i kabinettet. Ser for meg 2 stk 5,25" eller 6,5" høyttalere i topp, og kanskje til og med en sub i bunn. Da trenger jeg også en forsterker. Bilforsterker og 230VAC/12vdc omformer eller en stereo forsterker? Jeg lurer også på valg av monitor. I utgangspunktet tenkte jeg 4:3 flatskjerm med f.eks. 1024x768 (for å kunne bruke maskinen som en Jukebox/Spotify), men så ser jeg at 4:3 flatskjermer er ganskje skjelden og dyr kost, ihvertfall hvis man skal ha litt størrelse på de. Da er det kanskje bedre å finne en 24" - 28" CRT TV på finn.no. Her kan jeg kanskje sette inn en Sonos forsterker, så har jeg Jukebox og forsterker til høyttalere i ett? Har en gammel HTPC med Intel Core 2 Duo 3 GHz CPU, ATI Radeon HD 5750 GPU og 4 GB DDR2 Ram, burde jo holde i massevis inne i der. Så, det jeg vil ha er først og fremst Arcade spill (coin), men kan jo også fylle på med NES, SNES, Sega, C64 etc spill. Kom i går over et program som hette Maximus Arcade, en slags Emulator launcer (om jeg har forstått riktig) som gjorde meg litt småkåt, hehe. Lenke til kommentar
Nettpolisen Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Kanskje ikke helt det du er på jakt etter, men her finner du iallefall en god oppskrift, dog er dettte fra en leverandør av slikt utstyr. http://www.tmsoft.com/article-arcade.htm 1 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Det der er ikke så langt unna hva jeg har i tankene, men jeg liker bedre det litt mere firekantede kabinettet de også tilbyr, antageligvis fordi det ligner mest på Mortal Kombat II kabinettet, hehe. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 http://www.gremlinsolutions.co.uk/ <- her finner du nesten alt du kan tenke deg av utstyr til maskina di. Jeg kjøpte en slik X-arcade tank stick for å bruke i mitt kabinett, men det ble dessverre stjålet. Neste gang blir det custom Sanwa-deler Maximus arcade er også frontend'en jeg har gått for, og den virker veldig bra, dessuten har den støtte for D-fend /DosBox i tilfelle du vil ha lett tilgang til gamle dos-spill på maskina di. Når det gjelder monitor så er mange opptatt av at det er en CRT-skjerm for å få emuleringen til å bli så nær den opprinnelige opplevelsen som mulig. De kjører de riktige oppløsningene etc. Dessverre er de svindyre : http://www.xgaming.com/store/category/arcade-parts-and-accessories/ For min del så blir det nok til at jeg bruker en gammel LCD-skjerm, for da kan jeg spare en del plass også. Kvadratmeterne er dyre her i Oslo, så jeg må være praktisk Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Likte veldig godt den første linken din der, men stor jungel å velge i :-) tror jeg vil satse på 28" crt, ev. 25". Bare håper jeg finner en som holder litt, kjedelig å tilpasse et kabinett etter en nær død tv. Vil bygge lignende MK2 arcaden, men heller diskret layout. Og bygger alt selv. Er mdf det letteste å få pent tro? Hvordan freser man spor til t-molding? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 http://www.mameworld.info/ Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hepp, holder på med et lite prosjekt selv. Startet egentlig som en selvlaget iCade for Android, men nå lurer jeg nesten på å prøve meg på noe litt mer ambisiøst, kanskje med en 15" LCD. Kjøpte noen knapper og en joystick på DealExtreme, men selv om joysticken er ganske kurant føler jeg knappene var halvveis bortkastede penger. Er Gremlin Solutions sjappa man bruker, altså? Jeg synes disse så ålreite ut, og prisen var ikke verst heller, men det er litt irriterende at fraktprisen ikke er oppgitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå