Kosmo Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg har et Chieftec aluminium tower (se her) med orginal strømforsyning/psu på 300W. Problemet er at jeg syntets den bråker litt mye. Hvilken støyfri strømforsyning bør jeg kjøpe? Vil ha en som bråker minst mulig, størrelse fra 300-400W. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Junta Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Da bør du kjøpe denne Kosmo. Den er så godt som lydløs, og den yter minst like mye som de lover. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Da bør du kjøpe denne Kosmo. Den er så godt som lydløs, og den yter minst like mye som de lover. Den så interessant ut! Du vet ikke tilfeldigvis hva støynivået er? Sto ingenting om det hos psdata eller hos Aopen. Du har personlig erfaring med den eller? Stoler ikke helt på "super low noise" Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hvis du vil ha det virkelig stille og er villig til å betale PÆNG for det er denne noe for deg : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC1993 Ellers er det Enermax m/regulator jeg har å anbefale. Bruker den selv, meget støysvak. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl Lenke til kommentar
Junta Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Den så interessant ut! Du vet ikke tilfeldigvis hva støynivået er? Psu'n er lik Fortron-Source FSP350-60PN(PF) som Microplex selger, men er litt rimeligere. Støynivået ligger på ca. 20dB ved normal load. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har et Chieftec aluminium tower (se her) med orginal strømforsyning/psu på 300W. Problemet er at jeg syntets den bråker litt mye. Hvilken støyfri strømforsyning bør jeg kjøpe? Vil ha en som bråker minst mulig, størrelse fra 300-400W. Har du vurdert å kjøre vifta i den PSUen du har på 7 eller 5 volt istede for å kjøpe ny? Operasjonen er veldig enkel, åpne psu, kappe ledningene og så koble + på gul og - på rød for 7v eller + på rød og - på sort for 5v. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har et Chieftec aluminium tower (se her) med orginal strømforsyning/psu på 300W. Problemet er at jeg syntets den bråker litt mye. Hvilken støyfri strømforsyning bør jeg kjøpe? Vil ha en som bråker minst mulig, størrelse fra 300-400W. Har du vurdert å kjøre vifta i den PSUen du har på 7 eller 5 volt istede for å kjøpe ny? Operasjonen er veldig enkel, åpne psu, kappe ledningene og så koble + på gul og - på rød for 7v eller + på rød og - på sort for 5v. Det der hørtes veldig interesant ut!! Hva er risikoen med å foreta ett slikt inngrep? Med andre ord......hva skjer dersom den blir for varm? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Det der hørtes veldig interesant ut!! Hva er risikoen med å foreta ett slikt inngrep? Med andre ord......hva skjer dersom den blir for varm? Jeg har gjort det på flere strømforsyninger og veldig mange her på forumet har valgt å utføre denne lille modden fordi den er enkel og fordi den sparer deg for litt penger. Dersom man angrer så går det også fint an å gi vifta 12v igjen Det jeg har registrert er først og fremst en økning i kabinettemperaturen på 2-5 grader. Utover det har jeg ikke merka noe. Det tyder på at vifta klarer å kjøle ned PSU godt nok (de er tross alt konstruert for å operere i langt varmere land enn Norge , men den klarer ikke lengre å hjelpe med å kjøle ned resten av systemet. Men du spør om hva som skjer dersom en PSU blir varm. Det du vil oppleve da er at ytelsen (til strømforsyninga) svekkes. Du opplever ustabile spenninger og den klarer ikke å levere like mye strøm. Dette kan da føre til at PCen blir ustabil og den vil ikke lar seg overklokke like bra. Blir den for varm så vil den jo til slutt ta kvelden. Men som sagt, jeg har ikke opplevd noe av dette eller lest om andre som har fått problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå