Gå til innhold

Knust skjerm

vitaa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så vims at jeg greide å miste min 2 mnd gamle asus k55vm 15.6 hd i gulvet. Skjermen knuste helt, og det kommer opp en feilmelding når jeg kobler den til ekstern skjem.

feilmeldingen er " sett inn oppstarts cd, eller kontakt en systemansvarlig"

Har ikke oppstarts cd. Hvor får jeg tak i den?

Har lest litt rundt på nette at det koster rundt 4.000 kr for å levere den inn å få ny skjerm?! Kjøpte pcn for 6.000 så det blir litt drøyt.

Ganske noob i dette her, så hvis noen har tips hva jeg kan gjøre for å fikse dette på en "billig" men bra måte så er jeg veeldig takknemlig!

Idiotforsikring next stop!

post-291036-0-41553500-1354177585_thumb.jpg

Endret av vitaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en del bærbare pc'er her som har knuste skjermer.

Har undersøkt rundt på nettet etter den billigste måten å få dette reparert på.

Fant etterhvert ut at man kan bytte kun selve skjermen, uten å skru av alt med hengsler og ledninger og alt som er. Har demontert skjermen på en Fujitsu Siemens maskin som var knust skjerm på, bare for å se hvordan man fikk ut kun skjermen. Var ikke særlig vanskelig. Fant videoguide på youtube som forklarte alt.

Ny skjerm søker man opp på ebay. Her er en som mest sannsynlig passer din pc:

http://viewitem.eim.ebay.no/NEW-156-WXGA-LED-LCD-SCREEN-FOR-ASUS-K55VD-K55VDds71-K55VM-K55A-K55DR/190750657892/item

Lenke til kommentar

Takker for svar til begge!

Skrudde ut harddisken og satte den på plass igjen, men ingen forskjell. Kom opp samme feilmeldingen,

så regner med den også er ødelagt..

Blir nok til at jeg kjøper skjerm gjennom Ebay og en ny harddisk!

Meeen så er det vell noe annet også som er ødelagt så ender det vell at jeg leverer den inn på reparasjon alikevell med en regning på 2 k eller noe :hrm::hmm:

Neida, jeg kjøper ny skjerm og harddisk så får jeg se hvordan det går! :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

For lenge siden når skjermen min ble knust på den bærbare 17" HP maskinen, kjøpte jeg en ny skjerm til den for litt over tusenlappen + mva. Du får neppe kjøpt en frittstående skjerm til en bærbar via en buttikk ment til sluttkunder. Jeg måtte gå igjennom en grossist (og så måtte jeg ha et firma).

Man må kunne tørre å skru litt når man bytter skjerm på en bærbar pc, men det er ikke all verden til utfordring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...