kjelle392 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hei Kjøpte og lastet ned Win 8 Pro i går kveld mest for å "slå til" mens prisen var såpass hyggelig. Har i dag Win 7 Home Premium. Har søkt litt her på forumet men finner ikke et klart svar på om de innstillingene og spesielt savegames jeg har i Win 7 fortsatt vil være der når jeg oppgraderer til Win 8. Så spørsmålet er rett og slett: vil de være der etter oppgraderingen? Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Så klart vil de ikke det, du formaterer jo harddisken din der Win 8 skal ligge Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Takk for svar (trodde ikke at man måtte formattere for å oppgradere). Endret 29. november 2012 av kjelle392 Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Det er mulig å beholde alt, og det er også mulig å beholde bare filer. Valgte det første selv, fungerer! Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Fult mulig at det går ann, jeg formaterer hvertfall harddisken hver gang jeg installerer et nytt OS også tar jeg backup av eventuelle filer før jeg begynner Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Hvis jeg skulle formattert i utgangspunktet så ville jeg vel ikke spurt om det jeg gjorde? Trenger en enkel og eksakt avklaring; beholder jeg mine filer eller gjør det jeg ikke? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Filene vil ligge der. Jeg oppgraderte akkurat fra Win 7 til Win 8 og gamle filer blir liggende i en mappe som heter windows.old Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Filene vil ligge der. Jeg oppgraderte akkurat fra Win 7 til Win 8 og gamle filer blir liggende i en mappe som heter windows.old Ut i fra fra dette blir tydeligvis svaret: Datafilene slettes ikke, men de kan ikke brukes i Win 8 før man har installert programmene på nytt og endret innstillingene man ønsker. Dermed er det like enkelt å kopiere filene til ekstern disk og formatere systemdisken. Det kjekkeste hadde vært en oppgradering som gjør at man kan fortsette å bruke gamle programmer som før uten å måtte lete eller endre registerinnstillinger, ulempene er at da starter man med mye unødvendig bagasje. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Takk for avklaringene Mr_Sunde og Frobe Kjenner du til om katalogstrukturen i Win 8 er endret i forhold til Win 7? Vil f.eks. personlige mapper fortsatt ligge under c:\users\<brukernavn>? Endret 29. november 2012 av kjelle392 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Filene vil ligge der. Jeg oppgraderte akkurat fra Win 7 til Win 8 og gamle filer blir liggende i en mappe som heter windows.old Det gjorde de ikke hos meg. På min stasjonære jeg oppgraderte var alt akkurat der det var før, utrolig deilig, nytt, kjappere system uten å instalere eller gjøre noe som helst på nytt. På min bærbare derimot fikk jeg ikke lov til å beholde programmer, kun filer, veldig rart i grunn. Endret 29. november 2012 av MrLG Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Det gjorde de ikke hos meg. På min stasjonære jeg oppgraderte var alt akkurat der det var før, utrolig deilig, nytt, kjappere system uten å instalere eller gjøre noe som helst på nytt. På min bærbare derimot fikk jeg ikke lov til å beholde programmer, kun filer, veldig rart i grunn. Spørsmålet blir da kanskje hvilken utgave av Windows (32/64 bits, Home/Professional) som var originalt, og hva man erstatter det med? Husker du hva du hadde originalt? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Spørsmålet blir da kanskje hvilken utgave av Windows (32/64 bits, Home/Professional) som var originalt, og hva man erstatter det med? Husker du hva du hadde originalt? Hadde Ultimate på stasjonære, og Home Pre på bærbare, begge 64 bit Endret 29. november 2012 av MrLG Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Det går jo helt fint å direkte oppgradere fra Windows 7 Home Premium til Windows 8 Pro, det valget får du opp under oppgraderingsveiviseren. Du får også da en liste over eventuelle programmer som ikke vil fungere. MEN, det er alltid lurt å gjøre en clean install, så slipper man mulige fremtidige problemer. Så det lureste er derfor å kopiere filer til en backup disk/partisjon, og så legge inn ny ren og fin kopi av Windows 8. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Bare innom for å fortelle at det gikk helt flott! Det er rett og slett fantastisk hvor bra dette gikk! Men jeg tok både 100% backup av systemdrevet i forkant. Det var overraskende å se at programmene faktisk lå der og kunne kjøres etter oppgraderingen. Nå gjenstår det bare å bli kjent med Windows 8 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Bare husk at vi du får en masse uforklarlige feil og Windows 8 begynner å oppføre seg rart, så er det første du må gjøre er å formatere og gjøre en clean install. Ikke sikkert at det skjer, men om det skjer, er clean install eneste gode løsning. Bare greit å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå