Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående Golf 5 (V) GTI


B25S

Anbefalte innlegg

Jeg liker utseende til Golf 5, men liker interiøret til Audi A3 (8p). Det optimale hadde kanskje vært å kjøpe en Audi S3 (8p), men prisen blir alt for høy.

Det andre alternativet er en Audi A3 2.0 TFSI S-line, og den er ypperlig, men ingen av de som er til salgs nå er egentlig aktuelle av forskjellige grunner.

 

Derfor har jeg noen spørsmål:

- Er det mye forskjell på drivverket og motor på en Audi S3 og Golf 5 GTI?

- Hvor mye trim tåler en Golf 5 GTI? Tåler drivverket litt trim?

- Hvordan er det å sette Lamborghini eller andre high-end bremser på en Golf? Er også gira på å sette på Lamborghini eller Bentley felger, men tenker det mest sannsynlig blir støpte Lamborghini felger eller RS4 felger.

- Er det mulig å sette et Audi A3 (8p) interiør i en Golf 5? Vet det er mulig å sette inn framseter og kanskje bakseter, men jeg ønsker komplett interiør så langt det lar seg gjøre, og kan si meg fornøyd med dashbord og alt som hører til der, dørtrekk og litt til.

- Har god tid. Lurer bare på om det er mulig. Blir det mye omprogrammering? Tenker på Audi Concert, rattelektronikk, speedometer (evt. flytte over fra Golf til A3 huset) osv.

 

 

Forstår at dette kanskje ikke er riktige forumet. Finnes det noen norske Audi A3/Golf/VAG forum? Evt. hva er det største engelskspråklige forumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du om jeg må betale medlemsskap der?

 

Prøver bare å få registrert en bruker for forumet, men eneste stedet jeg finner hvor jeg kan registrere bruker er VACN medlemsskap, og er ikke så keen på å betale 500 kr i året for å være med i en klubb, iallefall ikke før jeg har kjøpt en VAG bil.

Lenke til kommentar

Med de planene der, så er det nok billigere å kjøpe en S3 med én gang...

 

S3-motoren er egentlig den samme som i GTI, men den har blant annet andre stempler samt større turbo og intercooler. Av andre åpenbare forskjeller i drivverk, så har jo S3 firehjulsdrift.

 

Når det gjelder bremser, så er Lamborghini-deler bare å glemme. Det blir alt for mye ombygging til at det er verdt det. Du kan imidlertid få kjøpt kit som gir deg like store skiver, men de koster fort 15.000+.

Lenke til kommentar

Var redd for det.

 

Har sendt forespørsel til salmaker om hvor mye det vil koste å trekke et Golf 5 dashbord i alcantra.

 

Ang. felger så tipper jeg mer mot Aero 2 felger i chrome etter å ha sett denne. Drit stilig.

 

IMG_0869.jpg

 

Så jeg vil i teorien kunne kjøpe S3 deler for ettermontering om jeg er heldig og kommer over noe på bruktmarkedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...