olech401 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Heisann. Har på kjøkkenet 3 brytere men ser ikke helt vitsen med å slå på 3 brytere for å få på alt lyset.. og lurte på om det finnes noe RF utstyr som kan slå på de 2 andre bryterene mens jeg slår på den første. Ser ikke noe problem i og lage det, men det må jo finnes. Er vel ikke være en 230 volt styrt rele med RF sending mottak? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg ville tatt en titt i automasjonstråden her på forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191806 Lenke til kommentar
olech401 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 kjempe,takker. Men det må vel være et enkelt svar på det. Nexa virker det? eller må jeg gå for mer avansert automasjon. hvor en data eller noe annet husker hvordan jeg vil ha bryterene ? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Du vil ha en bryter som skrur av 3 lys? Da vil nexa fungere fint. Du kan lære bryteren kodene til alle lysene, og dermed skrur den de av/på som du trykker på den ene bryteren Lenke til kommentar
olech401 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 tenkte bare på en bryter? eller en slik med innfelding? Lenke til kommentar
olech401 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 vel nexa virker bare med fjernkntroll? det går ikke ann og bare bruke en bryter? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Står de "på samme sted" ? isåfall er det jo bare å få en elektriker til å koble det om... hvis ikke kan jeg anbefale at du ringer elektrikeren din og ber ham ta med xcomfort utstyr, bare husk å si fra om du skal ha dimmere eller bare brytere. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Er bryterne plasser på forskjellige steder? I såfall vil Nexa funke fint. Hvis de tre bryterne er i samme boks, så skal det bare være å koble de sammen, Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Nexa? husk at inngrep i den faste installasjonen kun skal foretaes av Aut. Installatør. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det er korrekt. Nexa er et rimelig trådløsstyringssystem. Kommer med pluggbare og skjulbare aktuatorer. http://elby.no/Traadloes-styring/Nexa-Traadloes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå