bosannes Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Har akkurat bygd en ny pc. Når jeg bruker maskina, så hender det at jeg får feilmeldingen: "en_eller_annen_feilmelding-systemet av sluttes om x sekunder". Det er ikke snakk om bruk av tunge programmer. Sist gang skjedde det i IE (ikke kom med Opera, det er ikke in maskin), og andre ganger har det tilogmed skjedd mens ingen "synlige" programmer kjøres, og det er ingen viruskontroll eller noe som trekker CPU-kraft. har hørt at PSU-en skal være litt dårlig (q-tec). Er det den som skaper problemet Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Dumt spørsmål, men du har vel lagt inn AV/blasterfix (formoder at du kjører XP/W2K)? Har hatt 15+ maskiner til fix de siste ukene, alle med samme symptomer og sykdom: MSBlast.exe Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Blaster http://securityresponse.symantec.com/avcen...moval.tool.html http://securityresponse.symantec.com/avcen...er/FixBlast.exe Smitten gjør seg blant annet synlig med en beskjed om at maskinen vil starte på nytt om 60 sekunder. Hvis du skulle få denne beskjeden, kan du gå til Start -> Kjør -> skriv: shutdown -a. Omstarten vil da stanses, og du kan fjerne viruset og tette sikkerhetshullet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Og neste gang du bygger PC/reinnstallerer windows, la det første du kjører være windows update, så slipper du sånne ting Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Run > cmd > shutdown -a .. så avdryter du shutdown. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Og neste gang du bygger PC/reinnstallerer windows, la det første du kjører være windows update, så slipper du sånne ting Det VAR det første jeg gjorde Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Og neste gang du bygger PC/reinnstallerer windows, la det første du kjører være windows update, så slipper du sånne ting Det VAR det første jeg gjorde Det sier litt om hvor fort Blaster sprer seg. Bør nok ha patch'en på CD neste gang. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 off-topiv, men et spm til Bosannes, kan jg få mail adressen din, er noe jeg lurer på med modden din av suntec th 565? Er ikke en syj ****** som skal spamme deg Bare lurer på en del ting. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Feil kategori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg