Mukhia Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Har kjørt settet her siden crysis 1 ble sluppet. HK: XFX 680i SLI CPU: Intel E6850 GPU: XFX 8800GTX 512MB ( SLI ) RAM: OCZ gold ddr2 6400 4gb CL4 PSU: Corsair 620hx Har vært en trofast bruker i 5år når det kommer til pcen her! Den fungerer enda men føler meg veldig begrenset når det kommer til gaming føler jeg. Så det er på tide å sette den generasjon på hylla og gå over til neste. Pcen skal bygges 1 januar 2013. Har begynt å sette sammen deler på papir og sliter litt med å bestemme meg hva slags RAM jeg skal gå for. Kommer altid til RAM spørsmål når jeg skal bygge nypc. Her er setupen: https://prisguiden.no/liste/103353 HK: p8z77-pro CPU: i73770k GPU: asus gtx670 HDD: seagate 2tb SSD: OCZ agility 3 120gig PSU: Corsair 850AX RAM: ?????? Sliter veldig mye med å velge hva slags ram jeg skal gå for som sagt. Når det kommer til å velge riktig frekvens og CL så sliter jeg veldig. Om jeg skal gå for mere kapasitet for mindre ytelse eller mer ytelse for mindre kapasitet. Vil bruke MAX 1000 kroner på ram. Helst noe rundt 500-800kroner. Om dere vet om noe bra minnebrikker del deres tanker i forhold til setupen jeg kjører. Kan desverre ingenting om ram. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 http://www.dustinhome.no/product/5010485739/corsair-8gb-ddr3-xms3-intel-i5-i7-pc12800-1600mhz-2x4gb/ Ble anbefalt disse når jeg bygde for noen uker siden, og har vært strålende fornøyd. Og bare for å prøve en vill gjetning her: Tror du kommer til å bli anbefalt 3570k og samsung SSD. Er ihvertfall det jeg vil anbefale deg å kikke på. 2 Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Takk for raskt svar. Men jeg tror jeg holder meg med 3770k på grunn av hyperthreading den har mot 3570k. Selvom hyperthreading har 0 å si mot gaming men jeg synes det er kjekt å ha i tilfelle jeg skulle kjøre noe tungt eller ekstra i forhold til bare gaming. Som du ser så oppdaterer jeg veldig sjelden når det kommer til data og deler. Vil helst kjøpe noe som gjør en ekstra jobb enn det er kjøpt til å gjøre. In this case, så vil jeg helst holde meg til 3770k'n. SSD har jeg også veldig lite peiling på, så takk for at du ber meg kikke på samsung. Såg litt på vengence sine RAM fra corsair. Skal sammenligne de du linkte og vengence sine. Og kanskje ta en titt på hva OCZ har til show. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 ocz har desverre ikke minne lenger. men er enig i at samsung diskene er bra, de er uslåelige på pålitelighet og er relativt raske(840 pro eller vanlig 840 er det beste der) på ram hadde jeg kjøpt vengeance da de kan overklokkes litt mot slutten av levetiden sin lykke til med valget ditt! 1 Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Ja jeg la merke til at OCZ slutta å lage minne! Mye jeg er utdatert på! XFX slutta å lage hovedkort og nvidia skjermkort. Digget XFX sine pakke innhold og tilbehør de ga produktene sine med! De har vel nå gått over til AMD og PSU'r nå. Som det ser ut nå så kommer jeg nokk til å velge vengence. Jo mindre noe annet dukker opp fram til 1 januar som er rimeligere/bedre. Skal ta en titt på samsung sine SSD kort kontra OCZ sine SSD jeg har valgt. Takk for svar cannibalguppy. Lenke til kommentar
Perritsc0 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 gå for vengeance-brikker med CL8 da. Litt tightere timings slår ikke feil Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Kjøp 3770K om du føler deg mest komfortabel med det. Hovedkortet er et greit valg. Minne - alle LP (low profile) med 1600MHz gjør jobben. Kjøp de billigste. PSU - den du alt har gjør nok jobben. Et godt alternativ om du ønsker å beholde eksisterende PC komplett: http://www.prisjakt.no/product.php?p=640132 SSD: Samsung 840-serien er et trygt valg. HDD: Seagate er et greit valg. GPU: HD 7970. Selv har jeg GTX 670, men jeg ser på nyere tester at HD 7970 yter bedre etter de fikk oppdatert driverne sine.. 1 Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 det oppsettet ditt er det samme som eg holdt på å bestilla forrige veka! men eg hadde samme ram, berre i 2x8 1833mhz cl9, og samsung 830 ssd. eg hadde også Corsair H100i med. kan virkelig anbefale dette oppsettet! har veldig bra tru på det! har virkelig tru på p8z77-v pro+3770k+ gtx670! og det kabinettet er eg spent på kor bra er.... du får gi en tilbakemld;) 1 Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Takk for fine svar. Sovehest. Jeg ser nye testene og den yter faktisk mye mye bedre enn 670. Frister veldig å gå for den bare for en 300kroner i forskjell. Skal vurder det også fram til jeg skal kjøpe delene. Se hvordan det ligger med prisene da. bystØL. Sender deg en privat melding når jeg har montert den ferdig og har testet den Legger deg til slik at jeg ikke glemmer det. Er selv spent på å se hvordan kabinettet blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå