Gå til innhold

kjøpe nettbrett

AvIOn

Anbefalte innlegg

Laptoppen er i ferd med å daue, og det blir nok ikke kjøpt ny. Så en tablet blir nok kjøpt inn asap, og etter søt å dømme så blir det kaaaanskje en surface. Men er avhengige av noen ting:

-bruke nettbank fra sparebanken

-koble til tv/stereo for å kunne se blurayrips

-spotify, utorrent(eller en god erstatter, samt tv2 sump og netflix.

Hva burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de kriteriene du nevner tror jeg iPad ville vært et godt valg. De har en god app til Sparebanken og Spotfy som ligger på App Store er langt bedre enn versonen som er på Google Play Markedet (var ihvertfall det får en liten stund tilbake). Jeg har også brukt både Netflix og TV2 Sumo en god del på iPad og detter fungerer helt perfekt :)

Og hvis du itillegg da kjøper inn en Apple TV som ikke er så veldig dyrt, har du en rekke gode muligheter med tanke på streaming over til TVen.

Anbefaler deg å ta en titt på kåringen amobil hadde forje uke - Vi kårer Norges beste nettbrett :)

Endret av ChristofferRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at ipad blir veldig lukket hvis man kommer fra en Laptop. Og hvis man KAN få en med w8, hvordan kan ipad være en fordel?

Jeg vet ikke, mulig det er jeg som er rar.

iPad kan være en fordel på mange måter, men selvfølgelig en ulempe også! Det er ikke minst veldig brukervennlig og et rikt utvalg i App Store til alle og hvis bruker har en iPhone itillegg vil jo dette kommunisere perfekt sammen. Man kan jo gjøre mer eller mindre akkurat det samme på en iPad bare med annen programvare :) Men det er som du sier, man blir litt mer lukket enn det man gjør på et nettbrett med Windows 8, har ikke satt meg så mye inn i det men er sikker på at det er mange gode løsninger og muligheter der også.

Men iPad vil uansett ikke være et dårlig valg, det går mer på smak og behag spør du meg :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Har heller ikke sagt at apputvalget til Windows 7/8 er noe mindre eller større en App Store. Vil bare påpeke at apple tilbyr et veldig bra utvalg av applikasjoner til iPhone / iPad noe så klart Microsoft også gjør :)

Men hva er så dine meninger om hvorfor et nettbrett med Windows 8 er et bedre alternativ enn for eksempel en iPad? Det er jo så klart det at det er som en PC, men da tror jeg at jeg personlig ville gått for Andorid eller iOS når det er snakk om nettbrett.

Lenke til kommentar

Hvis torrenting er viktig for deg og du ikke vil Jailbreake så fungerer nok ikke iPad for deg. Hvis torrenting og avspilling av alle slags formater ikke er så viktig for deg er nok en iPad et veldig godt valg.

Andriod har en god del gode nettbrett hvis du vil ha noe lite, aka 7'', men de har også en del gode større, nettbank apps er jeg ikke helt sikker på, vet at Nordea har en, DNB har ikke, men du får Spotify på dem, Andriod kan også kjøre det meste av videofiler, vet ikke helt hvordan det funker med stereo o.l., "Airplay" er ikke bygget inn enda, men du kan bruke VLC Direct (Google det) og spille av kontent fra taben fra taben på en maskin med VLC media player (cross-platform).

Hvis du vil erstatte laptoppen din ville jeg ventet til Windows 8 tabletene med Intel x86 kommer så du kan kjøre alt av programvare du kan kjøre på en Windowsmaskin på tableten din.

Lenke til kommentar

@Zlatzman

Hvis jeg ikke tar HELT feil så fungerte VLC (Videolan) før - altså i 2011 -, men ble fjernet fra appstore av apple. Mener at et par av mine kompisser fortsatt har VLC, men de har jailbreaket sine iPad's.

Googlet litt selv, der en skrev at "GoodPlayer" fungerte, men han var den eneste som sa at det faktisk fungerte med MKV, så ta dette med en klype salt.

Resten sa at man måtte konvertere om til mp4.

PS. Commander Keen! Good old times :)

Endret av dmbardal
Lenke til kommentar

@Zlatzman

Hvis jeg ikke tar HELT feil så fungerte VLC (Videolan) før - altså i 2011 -, men ble fjernet fra appstore av apple. Mener at et par av mine kompisser fortsatt har VLC, men de har jailbreaket sine iPad's.

Småpirk, men VLC fjernet appen selv da den brøt deres egne lisensregler, den ble ikke fjernet av Apple. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Laptoppen er i ferd med å daue, og det blir nok ikke kjøpt ny. Så en tablet blir nok kjøpt inn asap, og etter søt å dømme så blir det kaaaanskje en surface. Men er avhengige av noen ting:

-bruke nettbank fra sparebanken

Det er ikke alle bankene som har en fullgod app. Appen til min nettbank støtter f.eks ikke å bekrefte efakturaer. Når jeg skal betale en ny regning får jeg heller ikke frem mottakerlisten som er tilgjengelig i nettbanken på en vanlig nettleser men må skrive inn kontonummer.

Før du bestemmer deg for å bare gå for et brett bør du teste ut om bankappen til banken din støtter all funksjonalitet du trenger.

Nettbrett med windows 8 (ikke windows RT) vil nok ha full funksjonalitet i forhold til en nettbank siden den kan kjøre java og bankid og bruke en vanlig nettleser.

Lenke til kommentar

Det er ikke alle bankene som har en fullgod app. Appen til min nettbank støtter f.eks ikke å bekrefte efakturaer. Når jeg skal betale en ny regning får jeg heller ikke frem mottakerlisten som er tilgjengelig i nettbanken på en vanlig nettleser men må skrive inn kontonummer (....)

Har selv ikke møtt noen motstand på mine Android-enheter. Både min Sony Xperia S og Samsung Galaxy Tab 2 7" bruker Sparebanken sin nettbank der jeg kan bruke efaktura og får opp mottakerlisten.

Kan såklart ikke si hvordan dette fungerer på Apple sine produkter da jeg ikke bruker disse.

Lenke til kommentar

Har selv ikke møtt noen motstand på mine Android-enheter. Både min Sony Xperia S og Samsung Galaxy Tab 2 7" bruker Sparebanken sin nettbank der jeg kan bruke efaktura og får opp mottakerlisten.

Kan såklart ikke si hvordan dette fungerer på Apple sine produkter da jeg ikke bruker disse.

Jeg bruker DNB sin app til iOS og syntes denne fungerer smertefritt. Faren din kjæresten min bruker Sparebanken sin app til iOS og han er kjempe fornøyd med hvordan den er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...