Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows fryser og crasher, skjer cirka hver time.

Anbefalte innlegg

PC-en min har begynt å oppføre seg veldig rart i dag. I ettermiddag frøs den plutselig uten noen synlig grunn, og det har skjedd omtrent en gang i timen siden det. Jeg har Windows 7 64bit.

Frysingen foregår slik:

• Programmet jeg har aktivt fryser først. Bildet fryser og det responderer ikke på noe. Det får noen ganger en "not responding" i navnefeltet.
  • Andre programmer jeg har åpent kan funke en liten stund, men etter rundt et minutt et alle programmene fryst.
  • Startknappen funker en stund, men når jeg skal trykke på reboot er det ingen respons.
  • Ctrl+Alt+Del og lignende fungerer ikke.
  • Jeg får ingen feilmeldinger, alt bare fryser mer og mer fast og til slutt har jeg ikke noe annet valg enn å starte på nytt. Da fungerer alt som vanlig i rundt en time før det fryser til igjen.

PC-en har fungert helt supert fra jeg innstallerte Windows på en nå i vår, men begynte plutselig å oppføre seg rart nå i dag.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke dette etter at du har funnet ut om du har den buggen som Chavalito viser til.

Dvs du går til kjør kommandoen. skriv inn msconfig og trykk enter.

Velg selektiv oppstart og start med å benytte et og et program etter hver boot du tar. Så kan du se om det er feil i programvaren på dette viset. Men det tar tid. Når du har haket av alle i listen og ingen feil oppstår, da kan du sannsynligvis utelukke at det er feil i software programmer.

Når du er ferdig velger du normal oppstart og maskinen vil starte som normalt.

BmOnline

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott. Tar bare et lite forbehold til det faktisk har gått en time, som er et par minutter til. Det kan jo ha vært noe annet, men det virker veldig sannsynlig at problemet er løst.

Edit: Timen har gått, og surprise surprise, PC-en går fortsatt :grin:

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...