entilfeldigbruker Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg byttet ut alt bortsett fra psu og kabinett og har dette oppsettet: Psu fungerte fint med gammelt oppsett. Corsair TX650W ANTEC NINE HUNDRED-II EU GAMER CASE MSI Z77A-GD55 Z77 S-1155 ATX IVY SAMSUNG 830 SERIES 256GB SSD SATA/600 MLC DESKTOP KIT ZOTAC GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) Noctua NH-U12P SE2 CPU Vifte Jeg får ikke liv i den. Etter å ha slått på strømmen første gang tror jeg at jeg så minimalt med hvit røyk men ikke hvor det kom fra. Kan ha vært støv. Jeg slår på hovedkort men verken vifter eller komponenter starter. Powerknapp på hovedkort lyser grønt til jeg tar strømmen. Jeg har koblet til cpu vifte og begge strømkablene. Noen tips? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Avstandsskruer i bak HK? // nok / rett antall/ plassering? Hvis ja, monter det utenfor kabinett, rett på gulvet. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Har du sjekket at start-knappen er koblet til? Har brent meg på den mange ganger.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hvit røyk? Høres ikke bra ut, mulig PSU har tatt kvelden, men det kan være andre årsaker. Men hvit røyk er ikke støv, det er sikkert. Stikk nesen så nær PSU som mulig, lukter det brent, ny PSU. Lenke til kommentar
entilfeldigbruker Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Takk for svar. Jeh har fem skruer mellom kort og kabinett så går vel ut ifra at det er nok. Jeeg skulle gjerne ha byttet de ut for flere av de er slitt og får ikke skrudd inn ut skruene ordentlig men de sitter dønn fast i kabinettet. Jeg kan forsøke å montere utenfor. NilsJohan, Jeg har startknapp på hovedkortet, skulle ikke den gjøre samme nytten? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Har du kobla viftene til riktig viftekontakt? CPUkjøleren har en egen. Kan også være at viftene har for lav startstrøm, eller for lav rpm for hovedkortet til å registrere at noe er tilkoblet. Ved å bare koble til originalkjøleren, ikke montere den, se om den starter da. Du lar fortsatt noctuakjøleren sitte på, bare lar originalkjølerens vifte stå tilkobla på CPUviftetilkoblinga. Starter den da, går du inn i bios, deaktiverer den sensoren som er for CPU kjøleren, og restarter maskin med noctua viftene tilkobla. Lenke til kommentar
entilfeldigbruker Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Hei! Jeg har prøvd både stock og noctua til CPU FAN. Kabinettviftene går til forskjellige sysfan kontakter. Det rare er at heller ikke PSU vifta går. Ingen vifter går. Kan det fortsatt være en bios innstilling? Lenke til kommentar
ole a Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Prøv med bare 1/2 minnebrikker. Lenke til kommentar
entilfeldigbruker Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Hei Ole. Jeg har prøvd med 1 minnebrikke, samme problem. Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Hvis du er relativt trygg på PC så anbefaler jeg å "jump starte" PSUen, og se om den fungerer alene (altså, ta ut av maskinen). http://www.overclock...-and-components Vis du fremdeles ikke får vifta til å gå på PSUen ville jeg tro at den har tatt kvelden Mvh Tobias Edit : Bare kortslutt den grønne og en svart kabel Endret 29. november 2012 av TobbeOo Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Hei! Jeg har prøvd både stock og noctua til CPU FAN. Kabinettviftene går til forskjellige sysfan kontakter. Det rare er at heller ikke PSU vifta går. Ingen vifter går. Kan det fortsatt være en bios innstilling? Hvis ingen vifter går, selv ikke den for PSU, er det nok meget store sjanser for at PSU har tatt kvelden ja. Og som sagt, det du nevnte om hvit røyk lover ikke godt i det hele tatt. BIOS innstillinger har ikke noe med PSU viften å gjøre, og det er ikke er mulig å "Disable" CPU viften i BIOS, tror heller ikke noen av de andre viftene. Endret 29. november 2012 av Chavalito Lenke til kommentar
entilfeldigbruker Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Hadde ikke koblet til skjermkort. Siden MSI og Intel ikke har innebygd ville ikke PC starte. Rookie mistake! Takk til alle. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Sorry? Den CPU'en har innebygd grafikk, Intel® HD Graphics 4000 og hovedkortet har både VGA og DVI utgang, så litt vanskelig å skjønne at PC'en ikke startet pga at skjermkortet ikke var tilkoblet. Og selv om du glemte å koble til DVI kabel (slik jeg skjønner det) vil PC'en starte normalt, dog uten bilde. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 5 avstandsskruer? Har sånn 15ish jeg. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Jeg har 9 skruer, er ikke plass til flere med mindre jeg driller flere hull i HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå