PL00 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hei, har et litt spesielt problem. Eg vet nesten ingen ting om trådløse routere, så vist noen kunne svart på dette spørsmålet hadde det våre fint. For eg har bestilt den nyeste iPad'en, og eg kunne tenkt meg å brukt hjemmenettverket på den. Men da trenger eg trådløst nett. Men eg bor hjemme oss foreldrene mine nå, å de har ikke trådløst nett. Derfor har eg tenkt å kjøpe en trådløs router så eg kan gjøre nettet om til trådløst. Men problemet er at foreldrene mine ikke vil ha noe internett stråling i huset De er litt gammeldagse. Så fins det noen routere med kort rekkevidde slik at eg kun har stråling nede på rommet mitt? Føler dette er et ganske dumt spørsmål, men trenger svar Har funnet denne: http://www.komplett....=756314#reviews Men vet ikke hvor lang rekkevidda er på den. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Helt sikkert grei den der . Det er store studier som bekrefter at mobilstråling ikke er farlig, så det er vel mest en greie for hypokondere :-) Disse trådløse aksesspunktene og routerne sender normalt med 0,028 Watt. Hvis foreldrene dine har mobiltelefon, så kan du fortelle de at mobiler vil være langt kraftigere enn trådløsnettet. Dette skyldes at det er nærfeltet som er viktig. Dette feltet går bare noen få cm og er langt sterkere enn fjernfelt (som wifistrålingen i huset) som man kan se bort fra. Endret 28. november 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Naboens mobil har 50 ganger lengre rekkevidde enn selv den beste router.. Lenke til kommentar
PL00 Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Takk for svar, men eg har prøvd å overbevist foreldra mine om dette De er ganske sta og står på sitt. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Du trenger AP ja , ikke router. Sett det opp uansett, hak av på sjul SSID så kan jo de bare drømme om å finne noe nett. Når de ser deg med padda så si at du er på naboens nett / hot spot med mobil ol. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg har aldri hørt om leverandører som hevder å ha kort rekkevidde, så der tror jeg du vil slite. Hvis du skulle få tak i en router med kort rekkevidde vil jo strålingen fra Ipad'n fortsatt være tilstede. Da sitter vi igjen med tre alternativer: 1) Lyve til foreldrene dine og si at den nye routeren bare rekker inne på rommet ditt. 2) Flytte på hybel. 3) Bruke mobilt bredbånd. (Hvis foreldrene dine godtar mobilstråling, og at Ipad'n din har mulighet til det) Lenke til kommentar
PL00 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Okei, takk for hjelpen. Blir mobilt bredbånd på meg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå