Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Påtaleunnlatelse og reise til USA.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har fått en påtaleunnlatelse (uten vilkår) for en forseelse. Dette vil ikke bli loggført i politi-attesten min, men den vil stå i uttømmende politiattest.

Vil dette da ha noe å si ved innreise til USA ?

Regner da med att jeg kan krysse nei på spørsmål i ESTA-søknaden da jeg ikke er hverken bøtlagt eller fengslet for noe.

De aller fleste steder på nettet angir att dette ikke skal ha noen betydning men vil gjerne være sikker før jeg sender noen søknad.

Noen som har peilling på dette ?

Anonym poster: 24607ba6448602f382a1a38e86c4238d Anonym poster: 24607ba6448602f382a1a38e86c4238d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amerikanske myndigheiter har ikkje tilgang til din uttømmande politiattest, ikkje har dei innsyn i den og ikkje kan du få den utlevert til dette formålet.

Når det gjeld kva du skal krysse så må du berre lese spørsmålet nøye, etter som eg forstår så er spørsmålet om du har vært fengsla eller bøtlagt for ein ikkje ubetydelig forbrytelse (eller noke slikt). Trafikkbøter er derfor vanligvis ikkje med i denne vurderinga.

Lenke til kommentar

Her er det som står under spm. i ESTA skjemaet:

B) Har du noensinne blitt arrestert eller dømt for en forseelse eller kriminell handling som involverer moralsk skjendighet eller overtredelser relatert til en kontrollert substans; eller har du blitt arrestert eller dømt for to eller fler overtredelser hvor den totale dommen utgjorde fem år eller mer; eller har du noensinne solgt kontrollerte substanser; eller søker du om adgang til USA for å starte kriminelle eller immoralske aktiviteter?

Hva som ligger i ordet "arrestert" er jo litt uklart ?? Anonym poster: 24607ba6448602f382a1a38e86c4238d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...