Gå til innhold

Kan jeg skifte pc vifte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke vifta, men kjølepastaen mellom cpu/gpu tørker ut og gir dårlig kontakt, da går vifta mye pga varmen og til slutt dør vifta / kulelageret.

Det kan jo også være støv inni som hindrer luft som igjen gir økt temp som igjen gir hissig vifte.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke vifta, men kjølepastaen mellom cpu/gpu tørker ut og gir dårlig kontakt, da går vifta mye pga varmen og til slutt dør vifta / kulelageret.

Det kan jo også være støv inni som hindrer luft som igjen gir økt temp som igjen gir hissig vifte.

Kan jeg bytte den da?

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Jeg er nesten 100% sikker på at det ikke er kjølepastaen som er tørket ut, men derimot støv som hindrer optimal kjøling og som gjør slik at skjermkortet og/eller prosessoren blir varm og klokker seg ned slik at spillytelsen blir dårligere samt at viften lager mer lyd.

Åpne laptopen din og tørk den for støv =)

Lenke til kommentar

Jeg er nesten 100% sikker på at det ikke er kjølepastaen som er tørket ut, men derimot støv som hindrer optimal kjøling og som gjør slik at skjermkortet og/eller prosessoren blir varm og klokker seg ned slik at spillytelsen blir dårligere samt at viften lager mer lyd.

Åpne laptopen din og tørk den for støv =)

Jeg har ikke noe greie på sånt, så tar heller med den til Elkjøp eller noe sånt :p Vil ikke ødelegge noe :)

Men den har blitt ganske varm siden første gang jeg fikk den da.

Endret av Woola
Lenke til kommentar

Varm er relativt, men den skal ikke bli det på et bord, (ikke i senga / sofa) uten at du belaster den.

Jobber deltid på en el-butikk , er pcen sånn 3-5 år gammel så er det ofte pasta/kontakt.

Er den under 3 år så er det mest støv.

Du kan jo skrive modellen din i youtube + remove dust ol.

Det er støv i kjøleribbene og vifta.

Lenke til kommentar

Varm er relativt, men den skal ikke bli det på et bord, (ikke i senga / sofa) uten at du belaster den.

Jobber deltid på en el-butikk , er pcen sånn 3-5 år gammel så er det ofte pasta/kontakt.

Er den under 3 år så er det mest støv.

Du kan jo skrive modellen din i youtube + remove dust ol.

Det er støv i kjøleribbene og vifta.

Okei :) Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...