Skallbaink Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Verdens værste ISP vil jeg mene. Går noe i surr for dem kan du bare skifte ISP med en gang. Ingen vits å prøve noe annet. Bare hør her: Saken er den at jeg har problemer med ISP leverandøren min Nextgentel. Jeg kan beviselig gjøre rede for alle fakturaer er betalt, men på grunn av rot fra deres side har dette vært en sak som har nå gått i 9 måneder med stadig nye beklagelser fra Nextgentel på at de har gjort feil, men allikevel kutter de forbindelsen min uten at jeg får komme til orde. Når det er sagt har jeg vitterlig betalt for dette og de har jo kuttet linjen min en god del ganger , av og til opptil en uke. For meg er det veldig essensielt å ha en forbindelse siden jeg bruker mye av skole/jobb med forbindelsen. Dette gjør at jeg ikke kan jobbe som planlagt. Dernest har jeg brukt ca 60 timer på skrive mail til dem, sitte i telefonkø( i dag satt jeg en time bare for å få en kundeservice som slenger på røret) og på telefon. Dette er jo utlegg som blir langt mer enn det jeg betaler for forbindelsen i måneden. Da jeg bruker ca 5 timer i telefon kø per mnd til en pris av 750 kroner i måneden. Totalt 6750 kroner. Dernest er det ergerlig å bruke så mye tid på dem når dette er problemer som de skaper med deres rot. Saken er at de kanskje fungerer greit hvis du ikke skal f.eks overføre et abonnement eller noe slik jeg (dumme meg gjorde) har lyst til å grine av og til. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Nei,men vi er mange som hater Tiscali svindel &co. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Evt hatar Stjelehor og SvIno (Er det ulovleg å skrive Stjelen0r?) Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Glemte å si en ting; saken er nå til behandling av juridisk profesjonelle på jussformidlingen i Bergen, og jeg er klar for kjøre korstog hvis det er det som skal til. Ps. hvorfor lager ikke alle som er intressert i internett og vil ha kjapp forbindelse et eget selskap som forstår kundene og der alle kundene er medeiere som i COOP f.eks. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hmmm, høres merkelig ut... Jeg ville begynt å betale kontant jeg... Kanskje det løser noen av flokene :-) Tydelig at enten du eller NGT har problemer med bankforbindelsen... Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Bank forbindelsen er ikke problemet. De får regningene, men de har registret at jeg skal betale for 3 måneders regning ( litt avslag) pluss at jeg er registrert for månedlig betaling. Så da blir jeg stengt av minst 3 ganger inntil de oppdager "ohh jaaa... " " det skal være iorden nå...." My ass.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Bank forbindelsen er ikke problemet. De får regningene, men de har registret at jeg skal betale for 3 måneders regning ( litt avslag) pluss at jeg er registrert for månedlig betaling. Så da blir jeg stengt av minst 3 ganger inntil de oppdager "ohh jaaa... " " det skal være iorden nå...."My ass.. Slik er det når en leverandør er så suverene at de gir f i kundene sine, du er ikke alene med dine problemer desverre. Du bor ikke slik til at du kan få ADSL fra Catch? De er vel de eneste vedsiden av Firstmile som kan tenkes og ha like bra produkter som NGT. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Bank forbindelsen er ikke problemet. De får regningene, men de har registret at jeg skal betale for 3 måneders regning ( litt avslag) pluss at jeg er registrert for månedlig betaling. Så da blir jeg stengt av minst 3 ganger inntil de oppdager "ohh jaaa... " " det skal være iorden nå...."My ass.. Du er vel desverre ikke den første som opplever noe rot med fakturaene fra nextgentel. Men synes likevel de leverer et bra produkt. Stabilt og konkurransedyktige priser. Synd at regnskapsavdelingen deres stinker. :-? Lenke til kommentar
aC Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg sitter personlig med en Netopia router (hmm hvor kommer den ifra tenker sikkert mange). Joda det er routern Fran Nextgentel. Jeg har nemmelig også hatt et fu**ings problem med nextgentel. Det hele startet med å se på abm Charlie. Så gjorde jeg en feil. Greide å bytte abm. Greit nok. Innrømmer "min" feil. :oops: :oops: Ringte med engang Nextgentel for å be dem om å endre det, Kundeservice: Ja dette er iorden innen 1 time (hah bullshit) Me: Trenger jeg da å betale for endring av abm. Kundeservice: NEI. ok greit det. Fint tenkte jeg. MEN aldri tenk det om NGT. Aldri tro at alt er fint, for ting er imidlertid aldri fint fot NGT. For jeg motok en faktura på 900,- spenn. (Charlie som jeg ikke hadde + Endrings avgift.) Feil tenkte jeg. Så jeg ringte Kundeservice igjen å klagde. Det var greit det også, de skulle sende meg en ny faktura (noe de ikke gjorde, de sendte meg en mail.) Mail: Hei Axel Sanner Kundenr: 69*** Du har mottatt faktura 570*** som tar utgangspunkt i at du oppgraderte til Charlie hastighet. Da dette ikke fant sted ber vi deg om å kun betale kroner 498,- på mottatte faktura. Resten vil bli kreditert fra vår side. Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel AS. --------------------------------------- Dette er også helt fint tenkte jeg. MEN aldri tenk fint om NGT, Og hva skjedde, joda dette skjedde!! (utdrag av mail) Hei Axel Sanner Kundenr: 69*** Vi har fremdeles en utestående saldo på deg på: kr. 310,- I tillegg kan det også ha påløpt div. purregebyrer og renter som i så fall vil fremkomme i egne brev fra vår innfordringspartner. Disse må også inndekkes. Dette innebærer at vi nå senker hastigheten på din bredbåndslinje til 64kbps. Samtidig ber vi om at overnevnte beløp betales omgående. Dersom vi i løpet av kort tid ikke har mottatt betaling, ser vi oss nødt til å stenge nettilgangen fra NextGenTel AS. Et gebyr på kr. 398,- vil påløpe ved en eventuell gjenåpning som kun kan skje de første 4 ukene etter stenging. Deretter vil linjen bli koblet helt ned. H e l v * t e s NGT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå