AdneJa Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hadde vi slettet alt vitenskaplig data og alle religiøse bøker og informasjon hadde vi etter en stund kommet fram til akkurat det samme innen vitenskapen, fordi dette er fakta og ting som er virkelig. Men hadde det oppstått 100% like religioner? 1 Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Siden det finnes flere tusen religioner og alle har sitt eget syn på hva nå enn religion de tror på så vil jeg si det er det tilnermet = 0% sjanse for at de samme religionene hadde oppstått. Jeg tror derimot religionene hadde hatt samme struktur, de hadde bestått av en/flere "personer" med overnaturlige krefter og vi må respektere og frykte de samt leve etter deres moral og syn på verden. Selv om det sikkert ikke hadde kommet en religion til som heter Kristendommen så hadde det nok kommet flere med veldig like syn som Kristendommen har. Hvordan en religiøs person kan forsvare hvordan de vet at deres religion ut av tusenvis av religioner er den rette vet jeg ikke, siden jeg er ateist, det har alltid forundret meg (selv om jeg egentlig vet svaret, det er pga. det var den religionen de voks opp med.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå