Student of Life Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Eksisterer Gud? Jeg synes det er interessant at denne debatten er stadig like aktuell. Nyere undersøkelser viser oss at over 90% av verdens befolkning i dag tror på Guds eksistens eller på en høyere makt. Likevel har av en eller annen grunn de som tror at Gud eksisterer fått ansvaret for å bevise at Han virkelig er til. Men jeg synes det burde vært motsatt. Fakta er ikke demokratisk, så det at mange tror på noe gjør det ikke til et faktum. Hva som står i bibelen er like mye bevis for gud som tegneseriene om Spiderman er bevis for at Spiderman faktisk eksisterer. Endret 4. desember 2012 av Student of Life 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hehe tok du det som et seriøst innlegg? Det soulless skrev, altså. Ja, jeg gjorde visst det, og det kan jo hende at det var ment som gjøn og reverier ... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Jaja, uansett så har ingen greid å bevise at Gud finnes. Men jeg bare tror Han finnes. Se der ja! Et ærlig svar! 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Har du begynt å tro på loch ness monsteret nå da? Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Har du begynt å tro på loch ness monsteret nå da? Kan man vitenskapelig bevise at "loch ness monsteret" ikke eksisterer. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Nei, men sannsynligheten for at det ikke eksisterer er stor. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Kan man vitenskapelig bevise at "loch ness monsteret" ikke eksisterer. Ja. Det har man faktisk vitenskaplig gjort.. Man har scannet hele lock ness... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Engelsk wikipedia: Searching for the Loch Ness Monster BBC (2003) In 2003, the BBC sponsored a full search of the Loch using 600 separate sonar beams and satellite tracking. The search had enough resolution to pick up a small buoy. No animal of any substantial size was found whatsoever and despite high hopes, the scientists involved in the expedition admitted that this essentially proved the Loch Ness monster was only a myth.[80] Her er lenk til BBC: http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3096839.stm Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Fy flate for en hetsing av andres religioner det var på denne tråden, Dette er en død tråd for alt jeg vet. Det er så åpenbart at dere er fixed på og MÅ har rett og det er kvalmende at dere ikke klarer og la folk tenke selv. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Fy flate for en hetsing av andres religioner det var på denne tråden, Ja, fy flate, det er helt forferdelig... ...Her er det et diskusjonsforum hvor det finnes personer av ulike meninger og som diskuterer med hverandre. Man har til og med mennesker som kritiserer religioner de mener er kritikkverdige! Fyyyyy flate! Helt vannvittig hvor uforskammet folk kan bli altså... =P Dette er en død tråd for alt jeg vet. Alle tråder er døde inntil noen skriver i dem Det er så åpenbart at dere er fixed Vi er fixed? Hva er fixed? Er alle brukerne her untatt deg dette? Eller er "dere" bare noen av oss? Er du fixed også? på og MÅ har rett og det er kvalmende at dere ikke klarer og la folk tenke selv. Du har nå kommet til et diskusjonsforum. På et diskusjonsforum så argumenterer brukerne for sine standpunkter. Syntes du dette er for sterk kost, så er det bare å logge ut å finne på noe annet. Endret 4. desember 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Engelsk wikipedia: Searching for the Loch Ness Monster BBC (2003) De har bevist at lock ness uhyre døde Endret 4. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
soulless Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Åhe, er det dette som kalles sarkasme? Shit, altså, NÅ blir jeg nervøst og rådvill, nå. Kjekt å vite at du snakker på vegne av alle skeptikere, forresten Jeg er seriøs jeg, om du også er det angående påstandene dine utfordrer jeg deg til å sette handling bak ordene dine 1 Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Nei, men sannsynligheten for at det ikke eksisterer er stor. Venligst forklar deg. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Venligst forklar deg. Jo mer man vitenskapelig bekrefter en teori, jo sikrere er den. Det er viktig å merke seg at teorier ikke kan bevises i matematisk forstand, man blir bare mer og mer sikker på den. En teori kan selvfølgelig motbevises, men dette krever radikale resultater, noe som snarere kan betvile metoden som er brukt for å falsifiere teorien. Nå har ikke jeg lest mye om Loch Ness-monsteret, men jeg har ennå til gode å se noe så overbevisende at det skulle overgå alle andre naturlige forklaringer på "monsteret" Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Dette var egentlig om skeptikere Når det heter at Gardasil er "90% effektiv mot livmorhalskreft" har vi flere feilkilder (som gjerne forsvinner i lærebøker) 1. Lyver kilden 2. Er dette testet klinisk 3. Er testresultatene rette tall Aktuelt svar (til Quote) 1. Ja 2, Nei 3. - Endret 4. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Jo mer man vitenskapelig bekrefter en teori, jo sikrere er den. Det er viktig å merke seg at teorier ikke kan bevises i matematisk forstand, man blir bare mer og mer sikker på den. En teori kan selvfølgelig motbevises, men dette krever radikale resultater, noe som snarere kan betvile metoden som er brukt for å falsifiere teorien. Nå har ikke jeg lest mye om Loch Ness-monsteret, men jeg har ennå til gode å se noe så overbevisende at det skulle overgå alle andre naturlige forklaringer på "monsteret" er monsteret universet? Og er det big bang du tenker spesielt på når du snakker om teorier. Kjønner du noe som helst om jeg sier at forskning svarer ofte på hvordan og bibelen på hvorfor. Forskning er opptatt av detaljer (som jeg foressten liker godt) og bibelen om formålet med livet og sånn. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Nå tok jeg Loch Ness-monsteret som et eksempel, ikke universet/big bang. Heller som hvordan man burde vurdere vitenskap(vitenskapsfilosofi). Du kan godt mene at bibelen gir svar på hvorfor, men det er fortsatt bare en subjektiv mening. Filosofi med andre ord, og det har jeg sånt sett ikke noe i mot. Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Nå tok jeg Loch Ness-monsteret som et eksempel, ikke universet/big bang. Heller som hvordan man burde vurdere vitenskap(vitenskapsfilosofi). Du kan godt mene at bibelen gir svar på hvorfor, men det er fortsatt bare en subjektiv mening. Filosofi med andre ord, og det har jeg sånt sett ikke noe i mot. kan du forklare meg hva subjektiv mening betyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå