Gå til innhold

Bevis på at Gud eksisterer?

Anbefalte innlegg

Eksisterer Gud? Jeg synes det er interessant at denne debatten er stadig like aktuell. Nyere undersøkelser viser oss at over 90% av verdens befolkning i dag tror på Guds eksistens eller på en høyere makt. Likevel har av en eller annen grunn de som tror at Gud eksisterer fått ansvaret for å bevise at Han virkelig er til. Men jeg synes det burde vært motsatt.

tumblr_m9cjbdQO0R1r49m1ho1_500.jpg

Fakta er ikke demokratisk, så det at mange tror på noe gjør det ikke til et faktum. Hva som står i bibelen er like mye bevis for gud som tegneseriene om Spiderman er bevis for at Spiderman faktisk eksisterer.

Endret av Student of Life
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hehe tok du det som et seriøst innlegg? :) Det soulless skrev, altså.

Ja, jeg gjorde visst det, og det kan jo hende at det var ment som gjøn og reverier ...

Lenke til kommentar

Engelsk wikipedia:

Searching for the Loch Ness Monster BBC (2003)

In 2003, the BBC sponsored a full search of the Loch using 600 separate sonar beams and satellite tracking. The search had enough resolution to pick up a small buoy. No animal of any substantial size was found whatsoever and despite high hopes, the scientists involved in the expedition admitted that this essentially proved the Loch Ness monster was only a myth.[80]

Her er lenk til BBC:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3096839.stm

Lenke til kommentar

Fy flate for en hetsing av andres religioner det var på denne tråden,

Ja, fy flate, det er helt forferdelig... :)

...Her er det et diskusjonsforum hvor det finnes personer av ulike meninger og som diskuterer med hverandre. Man har til og med mennesker som kritiserer religioner de mener er kritikkverdige! Fyyyyy flate! Helt vannvittig hvor uforskammet folk kan bli altså... =P

Dette er en død tråd for alt jeg vet.

Alle tråder er døde inntil noen skriver i dem :dremel:

Det er så åpenbart at dere er fixed

Vi er fixed? Hva er fixed? Er alle brukerne her untatt deg dette? Eller er "dere" bare noen av oss? Er du fixed også?

på og MÅ har rett og det er kvalmende at dere ikke klarer og la folk tenke selv.

Du har nå kommet til et diskusjonsforum. På et diskusjonsforum så argumenterer brukerne for sine standpunkter. Syntes du dette er for sterk kost, så er det bare å logge ut å finne på noe annet. ;) Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Åhe, er det dette som kalles sarkasme? :ohmy: Shit, altså, NÅ blir jeg nervøst og rådvill, nå.

Kjekt å vite at du snakker på vegne av alle skeptikere, forresten

Jeg er seriøs jeg, om du også er det angående påstandene dine utfordrer jeg deg til å sette handling bak ordene dine :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Venligst forklar deg.

Jo mer man vitenskapelig bekrefter en teori, jo sikrere er den. Det er viktig å merke seg at teorier ikke kan bevises i matematisk forstand, man blir bare mer og mer sikker på den. En teori kan selvfølgelig motbevises, men dette krever radikale resultater, noe som snarere kan betvile metoden som er brukt for å falsifiere teorien.

Nå har ikke jeg lest mye om Loch Ness-monsteret, men jeg har ennå til gode å se noe så overbevisende at det skulle overgå alle andre naturlige forklaringer på "monsteret"

Lenke til kommentar

Dette var egentlig om skeptikere

skeptic.jpg

Når det heter at Gardasil er "90% effektiv mot livmorhalskreft" har vi flere feilkilder (som gjerne forsvinner i lærebøker)

1. Lyver kilden

2. Er dette testet klinisk

3. Er testresultatene rette tall

Aktuelt svar (til Quote)

1. Ja

2, Nei

3. -

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jo mer man vitenskapelig bekrefter en teori, jo sikrere er den. Det er viktig å merke seg at teorier ikke kan bevises i matematisk forstand, man blir bare mer og mer sikker på den. En teori kan selvfølgelig motbevises, men dette krever radikale resultater, noe som snarere kan betvile metoden som er brukt for å falsifiere teorien.

Nå har ikke jeg lest mye om Loch Ness-monsteret, men jeg har ennå til gode å se noe så overbevisende at det skulle overgå alle andre naturlige forklaringer på "monsteret"

er monsteret universet? Og er det big bang du tenker spesielt på når du snakker om teorier. Kjønner du noe som helst om jeg sier at forskning svarer ofte på hvordan og bibelen på hvorfor. Forskning er opptatt av detaljer (som jeg foressten liker godt) og bibelen om formålet med livet og sånn.

Lenke til kommentar

Nå tok jeg Loch Ness-monsteret som et eksempel, ikke universet/big bang. Heller som hvordan man burde vurdere vitenskap(vitenskapsfilosofi).

Du kan godt mene at bibelen gir svar på hvorfor, men det er fortsatt bare en subjektiv mening. Filosofi med andre ord, og det har jeg sånt sett ikke noe i mot.

kan du forklare meg hva subjektiv mening betyr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...