Zepticon Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Healing har svært lite bivirkninger å være redd for. Død er vell den vanligste... Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Den mest aktuelle saken er "Gardasil". Ingen påviste effekter på livmorhalskreft. Ingen undersøkelse av det er gjort. Så skal folk vaksineres Sølibat fungerer, ikke dette. Endret 4. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
soulless Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 All denne patentmedisinen som legene skriver ut er på samme nivå, folk blir jo ikke frisk av disse pillene Healing har svært lite bivirkninger å være redd for. Dette er en kunnskapsløs påstand uten rot i virkeligheten. Evidensbasert medisin er (som navnet impliserer) basert på evidens. Dersom du vil patentere og selge f.eks. en ny type antibiotika kan du kun gjøre det dersom du klarer å bevise effekt. Det er klart at det finnes mye dårlig forskning, og mye lureri også innen denne industrien, men å påstå at all patententert medisin har samme effekt som bønnehealing, det er ren og skjær idioti. Healing stiller forøvrig i samme klasse som homeopati - placebo, regresjon mot middelverdi, post-hoc-ergo-propter-hoc etc.. Det er woo som ikke virker, ikke så underlig at det dermed ikke har sideeffekter. Den mest aktuelle saken er "Gardasil". Ingen påviste effekter på livmorhalskreft. Ingen undersøkelse av det er gjortt. Så skal folk vaksineres Sølibat fungerer, ikke dette. Du vet ikke en gang hva du snakker om, vaksinen er 90% effektiv mot celleforandringer forårsaket av HPV typene den skal beskytte mot (Kilde). Sølibat er selvfølgelig effektivt siden sykdommen er seksuelt overførbar, men det er ikke akkurat en løsning på problemet. Men for all del, om du ønsker å få en slik i baken må du for all del ikke vaksinere deg: NSFW/NSFL: Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 La meg ta et eksempel, her har man Todd White som utfører gate-mirakler, og i denne videoen (0:54), ser du trikset - beinet vokser helt magisk (I Jesu navn, jeg befaler deg å vokse!): Men er det så enkelt? Derren Brown viser hvordan trikset virker, helt uten Jesu hjelp: Hehe Mr Brown tror visst at det er vanlig at bein kan bli kortere fordi musklene trekker seg samme(?). Jeg har sett det der flere ganger. Ja, til og med uten sko. Den ene gangen her var det en kar med CP som hadde et bein som vaks ut mellom 4 og 5 cm på et par minutter. Ang. kreft er det andre mekanismer som virker - selve sykdommen kan ikke påvirkes av bønn, men igjen har man en dose placebo, samt også bekreftelses-bias og feilaktig inntrykk av kausal kjede. Pasienten opplever nok en viss smertelindring og oppstemthet, vil tillegge alle positive inntrykk til bønnen, og vil generelt sett tillegge bønnen æren for mye av det kjemo og stråleterapi oppnår - dette ser man blant annet hos mennesker som sverger til homeopati, de blir friske etter kun én uke når de tar homeopatiske remedier, mens det tar hele syv dager om de bare lar det skure og gå av seg selv. Vet om tilfeller der folk har blitt friske før de begynte på kjemo/stråle, og behandlingen ble avlyst pga. kreften var borte. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Dette er en kunnskapsløs påstand uten rot i virkeligheten. Evidensbasert medisin er (som navnet impliserer) basert på evidens. Dersom du vil patentere og selge f.eks. en ny type antibiotika kan du kun gjøre det dersom du klarer å bevise effekt. .... Du vet ikke en gang hva du snakker om, vaksinen er 90% effektiv mot celleforandringer forårsaket av HPV typene den skal beskytte mot (Kilde). Du er feilinformert. Du forveksler vorter og HPV med kreft. http://loveforlife.c...-reduce-cervicaDr. Diane Harper, lead researcher in the development of two human papilloma virus vaccines, Gardasil and Cervarix, said the controversial drugs will do little to reduce cervical cancer rates and, even though they’re being recommended for girls as young as nine, there have been no efficacy trials in children under the age of 15. Endret 4. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
soulless Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hehe Mr Brown tror visst at det er vanlig at bein kan bli kortere fordi musklene trekker seg samme(?). Jeg har sett det der flere ganger. Ja, til og med uten sko. Den ene gangen her var det en kar med CP som hadde et bein som vaks ut mellom 4 og 5 cm på et par minutter. Vet om tilfeller der folk har blitt friske før de begynte på kjemo/stråle, og behandlingen ble avlyst pga. kreften var borte. Så hvorfor fungerer ikke dette straks enkle kontrollmekanismer blir innført? Hadde en healer kunnet virkelig bruke guds makt for å få et bein til å vokse, ville det ikke da være fornuftig å anta at vedkommende kunne utført det samme under kontrollerte former..? Du kjenner kanskje til det, men James Randi har en stående belønning på 1 million dollar til den som kan vise noe slikt som du har vært vitne til her, ville det ikke vært fint å bruke disse midlene til et verdig formål? Hva med julegaver til fattige barn, ville ikke det vært en god kristen gjerning? Om så er, så kan jeg være behjelpelig med å fasilitere selve forsøket - så får vi se da, jeg venter "spent"... Lenke til kommentar
soulless Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Du er feilinformert. Du forveksler vorter og HPV med kreft. Nei. Les kilden min en gang til, sjekk gjerne kilder om så er. HPV vaksinen vil utvilsomt redde liv, akkurat hvor mange gjenstår enda å se ettersom det vil ta ett til to år til før dødstallene for livmorhalskreft går ned, men at Gardasil fungerer er hevet over enhver rimelig tvil. Å påstå at vaksinen er dårlig testet er uansett beviselig feil, mer enn 30 000 kvinner og menn har testet vaksinen (Kilde 1 - Kilde 2). Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Nei. Les kilden min en gang til, sjekk gjerne kilder om så er. HPV vaksinen vil utvilsomt redde liv Evidensbasert medisin betyr at man tester noe. Ikke at man hopper til konklusjoner uten å teste, slik man gjør for gardasil (vær obs på at norsk Wikipedia ikke er riktig) Man påstår av gardasil virker mot kreft, men bevis mangler. Da trekker jeg konklusjonen at healing har like mye "bevis" som gardasil. Kilde 2 The long-awaited interim results of Gardasil’s first clinical trial, communicated behind closed doors to Dr. Edward M. Scolnick, then president of Merck Research Laboratories, were astounding.Given the randomized, double-blind nature of the study, Dr. Scolnick, the speaker above, could not share the results with his research scientists, leaving them somewhat mystified. But they were euphoric nonetheless—in the hallway outside Dr. Scolnick’s office, they danced, cried and hugged. Alas, another 260 weekends would come and go before their work on Gardasil was complete and the vaccine approved. Du må lese mellom linjene. De sier ikke at det ble mindre kreft her. Endret 4. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
soulless Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Jeg har vist deg kilder som kan dokumentere at det du sier er beviselig feil. Du kan velge å ikke lese dem om du vil, men til syvende og sist er det bare deg selv som står igjen som en frådende tulling. Du får uansett se - det er om lag 70 millioner vaksinerte mot HPV på verdensbasis, om et år eller to vil vi, dersom Gardasil fungerer, kunne se en reduksjon i antall krefttilfeller. Men da kan det allerede være for sent for den som valgte å ikke vaksinere seg pga. anti-vaxx bevegelsens ondartede løgner. Edit: Ta en kikk på denne presentasjonen dersom språket er for teknisk og obskurt i de andre kildene jeg la ved: http://www.informationisbeautiful.net/2011/is-the-hpv-vaccine-safe-v-2-0/ Endret 4. desember 2012 av soulless Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Du misforstår testene. Det tar 10-15 før kreft utvikles. Hva kildene dine sier noe om er HPV, det er ikke kreft, det er virusinfeksjoner som folk med dårlig immunforsvar ofte får (de fleste kvinner får det en eller annen gang i løpet av livet) (kilden overfor) "Lifetime Risk of Developing Cervical Cancer" (stat) Ren svindel! Endret 4. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Så hvorfor fungerer ikke dette straks enkle kontrollmekanismer blir innført? Hadde en healer kunnet virkelig bruke guds makt for å få et bein til å vokse, ville det ikke da være fornuftig å anta at vedkommende kunne utført det samme under kontrollerte former..? Du kjenner kanskje til det, men James Randi har en stående belønning på 1 million dollar til den som kan vise noe slikt som du har vært vitne til her, ville det ikke vært fint å bruke disse midlene til et verdig formål? Hva med julegaver til fattige barn, ville ikke det vært en god kristen gjerning? Om så er, så kan jeg være behjelpelig med å fasilitere selve forsøket - så får vi se da, jeg venter "spent"... For min del må du bare komme og teste det når som helst. Vi trenger forresten ikke å være "healere" for at dette skal skje. (Strengt tatt er vel ikke healere kristne i det hele tatt, men du snakker vel om kristne helbredelsesfolk.) Åja, stemmer det! Hehe tenkte faktisk på det en gang, å invitere Mr Randi hit eller bare reise dit og få millionen.. Flere her som har nevnt det, men vi ser ikke helt poenget. Folk tror jo ikke på det om de skjer rett for øynene på dem uansett. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Joda, en skeptiker tror på det evidensen tilsier, uansett hvor rart det måtte høres ut, så det er ikke på viljen det står. Jeg vil be de som skal delta om å sette seg godt inn i FAQen: http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge/challenge-faq.html Deretter tror jeg det er best å ta tråden over til skepsisforumet: http://skepsis.no/forum/index.php Så kan vi hjelpe dere med alle praktikaliteter dere skulle ha problem med - merk dog at dere bør ha en viss form for plan for hva som skal testes, å få en fot til å vokse (mer enn bare å strekke den ut kunne gjort) er f.eks. et godt eksempel, men merk at det vil bli stilt strenge krav til kontrollmekanismer for å utelukke juks. Å kurere ryggsmerter er en dårlig test fordi smerte er en subjektiv opplevelse som vanskelig lar seg måle. Å kurere kreft kunne vært bra, men har vanskelig for å se for meg hvordan dette skulle blitt utført, men et minstekrav ville sikkert vært å begynne med en stemplet og godkjent bekreftelse fra pasientens lege (mulig JREF vil stille ytterlige krav). Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Joda, en skeptiker tror på det evidensen tilsier, uansett hvor rart det måtte høres ut, så det er ikke på viljen det står. Jeg vil be de som skal delta om å sette seg godt inn i FAQen: http://www.randi.org...llenge-faq.html Deretter tror jeg det er best å ta tråden over til skepsisforumet: http://skepsis.no/forum/index.php Så kan vi hjelpe dere med alle praktikaliteter dere skulle ha problem med - merk dog at dere bør ha en viss form for plan for hva som skal testes, å få en fot til å vokse (mer enn bare å strekke den ut kunne gjort) er f.eks. et godt eksempel, men merk at det vil bli stilt strenge krav til kontrollmekanismer for å utelukke juks. Å kurere ryggsmerter er en dårlig test fordi smerte er en subjektiv opplevelse som vanskelig lar seg måle. Å kurere kreft kunne vært bra, men har vanskelig for å se for meg hvordan dette skulle blitt utført, men et minstekrav ville sikkert vært å begynne med en stemplet og godkjent bekreftelse fra pasientens lege (mulig JREF vil stille ytterlige krav). Åhe, er det dette som kalles sarkasme? Shit, altså, NÅ blir jeg nervøst og rådvill, nå. Kjekt å vite at du snakker på vegne av alle skeptikere, forresten Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Det er så lett og se hvem som stenger all tro ute og er ateist, Ikke at jeg bryr meg, Men når jeg ser bilde av Einstein, Darwin og en person som kaster kors og andre religion symboler i søpla, Da gidder jeg liksom ikke lese hva de skriver for de virker for påtrengende på første øyekast, Har ikke noe imot dere, men virker som dere er veldig mye innom religion sider. Jeg liker og spekulere, jeg er litt kristen fordi jeg liker og tru at det er noen magiske ting der ute, pluss at norske kristne rundt bygda hvor jeg var vokst opp var alltid hyggelig og gjorde alt for og få aktivitet på en liten kjedelig plass. og selv om Presten vår var kristen så hadde han litt morsomme syn på ting og. Endret 4. desember 2012 av Realzi 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Åhe, er det dette som kalles sarkasme? Shit, altså, NÅ blir jeg nervøst og rådvill, nå. Kjekt å vite at du snakker på vegne av alle skeptikere, forresten Jeg skjønner ikke hva du klager for - du blir jo tatt på alvor, og ironi eller dens storebror, sarkasme, finner ikke jeg Lenke til kommentar
Gud_vår_Far Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Bevis på at Gud finnes... Det finnes ikke noe bevis, man må bare akseptere å tro. Men etter min mening så tror jeg at det finnes bevis i Bibelen. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Det er så lett og se hvem som stenger all tro ute og er ateist, Ikke at jeg bryr meg, Men når jeg ser bilde av Einstein, Darwin og en person som kaster kors og andre religion symboler i søpla, Da gidder jeg liksom ikke lese hva de skriver for de virker for påtrengende på første øyekast, Har ikke noe imot dere, men virker som dere er veldig mye innom religion sider. Jeg liker og spekulere, jeg er litt kristen fordi jeg liker og tru at det er noen magiske ting der ute, pluss at norske kristne rundt bygda hvor jeg var vokst opp var alltid hyggelig og gjorde alt for og få aktivitet på en liten kjedelig plass. og selv om Presten vår var kristen så hadde han litt morsomme syn på ting og. ...."litt kristen fordi jeg liker og tru at det er noen magiske ting der ute" Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Bevis på at Gud finnes... Det finnes ikke noe bevis, man må bare akseptere å tro. Men etter min mening så tror jeg at det finnes bevis i Bibelen. Etter min mening så både motbeviser og latterliggjør bibelen Gud.Og så en kommentar til det første du skrev: Man må jo ingen ting... Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg skjønner ikke hva du klager for - du blir jo tatt på alvor, og ironi eller dens storebror, sarkasme, finner ikke jeg Hehe tok du det som et seriøst innlegg? Det soulless skrev, altså. ...."litt kristen fordi jeg liker og tru at det er noen magiske ting der ute" Heheh nå må jeg nesten le litt. For alt i verden, folk kan ha forskjellige grunner, men denne var egentlig ganske morsom. Etter min mening så både motbeviser og latterliggjør bibelen Gud. Nå, DET var interessant. Kan du si litt mer om det? Lenke til kommentar
Gud_vår_Far Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Etter min mening så både motbeviser og latterliggjør bibelen Gud. Og så en kommentar til det første du skrev: Man må jo ingen ting... Jaja, uansett så har ingen greid å bevise at Gud finnes. Men jeg bare tror Han finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå