Gå til innhold

Bevis på at Gud eksisterer?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er selv ikke-troende eller "hedensk" som noen av dere vil kalle meg, mens synes det er veldig interresant å høre på de religiøse sine "bevis" på Guds eksistens.

Så hvorfor finnes Gud?

Endret av WalterWhite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud finnes fordi vi mennesker tror han finnes..

Kan det bevises?

NEI !

Helt enig, mennesket skapte Gud på den tiden vi mennesket ikke kunne svare på noen av de store spørsmålene og trodde jorda var flat. Dessuten så vet vi jo at Gud ikke skapte jorden for 4000 år siden (slik som bibelen påstår), så at folk fremdeles tror på dette gamle våset det forstår jeg ikke.

Bibelen er verdens mest solgte eventyrbok!

Lenke til kommentar

Du mener såklart at origens of species for bibelen til å fortone seg som et eventyr som neppe egner seg for en barnehage vel?

Som George Carlin så dekkende sa det:

Fortell folk om en usynlig mann i skyene som skapte universet og de fleste vil faktisk tro det.

Men forteller du dem at en vegg er nymalt så må de samme folkene bort og kjenne på den våte malingen for å tro deg.... :no:

Etter tusenvis av år meg guder og påstander om mirakler og andre ting der natur lovene blir opphevet anmas så sitter vi altså igjen med null bevis for noen av disse gudene... Det eneste religiøse har å "vise" som bevis (som kun er gangbart i den mest ignorante kretsene...) er fantasi, og det er neimen ikke rare beviset!! Ikke et eneste ordentlig bevis har noen troshode noengang klart å komme med, bare gjettninger, anekdoter de gjentar for seg selv og andre for å beholde troen samt en hel haug med løse påstander fra en gammel bok som ble skrevet av jernalder menn...

Ingen bevis... Spørsmålet blir vel hvor lenge vi skal la dem få holde på med disse påstandene? Personlig klarer jeg ikke lenger å holde kjeft når et troshode begynner å påstå ditt eller datt fra troen sin, men avkrever ham for bevis for påstandene eller holde kjeft om dem. Kan det ikke bevises så er ikke religiøse påstander heller noen sannhet, det er det på tide at religiøse forstår.

Så nei, bevis finnes ikke, kun fantasi bevis. (Der noen går litt lenger og bruker håpløse videoer med like håpløse påstander som bevis for dette som ikke har bevis i den tro at det blir mer troverdig av den grunn...)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen bevis... Spørsmålet blir vel hvor lenge vi skal la dem få holde på med disse påstandene? Personlig klarer jeg ikke lenger å holde kjeft når et troshode

....

Så nei, bevis finnes ikke, kun fantasi bevis. (Der noen går litt lenger og bruker håpløse videoer med like håpløse påstander som bevis for dette som ikke har bevis i den tro at det blir mer troverdig av den grunn...)

RWS, hvis dette er en korrekt sammenfatning av hva dere står for, så er dere ikke "vitenskapelige" i det hele tatt. Dette er på nivå med det verste i nazi-propaganda!

The Theory of Evolution in 2 Minutes.

(dette er "sublime" propaganda)

"sublime" = A grand or lofty style in speaking or writing; a style that expresses lofty conceptions.

"lofty" = 3. haughty or supercilious 4. elevated, eminent, or superior

"supercilious" = displaying arrogant pride, scorn, or indifference

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hallo!

Jeg er selv ikke-troende eller "hedensk" som noen av dere vil kalle meg, mens synes det er veldig interresant å høre på de religiøse sin "bevis" på Guds eksistens.

Så hvorfor finnes Gud?

Fordi, Gud, rekker fra evighet til evighet

Og såpass med tid må vi nok ha, tror jeg

:)

Lenke til kommentar

RWS, hvis dette er en korrekt sammenfatning av hva dere står for, så er dere ikke "vitenskapelige" i det hele tatt. Dette er på nivå med det verste i nazi-propaganda!

Så bevis det du tror på da! Frem til du, eller noen andre, klarer å fremskaffe bevis for denne ene guden eller flere guder så er dette pr definisjon KUN fantasi og veldig lite annet. Beklager å måtte være den som blåste dette for deg, men sannheten om gude tro ER hard den, spesielt når man blir fortalt at man tror på grunnlag av egen fantasi. Men når det ikke finnes en mulighet i verdene å skille såkallte "trosbevis" fra fantasi så er dette pr definisjon fantasi.

Gudetro finnes kun i fantasien og hvordan du kan blande nazisme inn i det er mer enn jeg fatter, da du i det minste får ha tankene dine i fred i en så sinnsyk ideologi som nazismen, i religion får du ikke det engang, så er det noe som faktisk er verre enn nazi så er det religion i så måte..

Men kom gjerne med bevis for at gudetro ikke er fantasi du, så skal jeg være den første til å se på det.

Og troshoder er ikke verre enn "skjelsordet" du selv slenger ut hele tiden, evolusjonister...

PS: JEG står ikke for hva andre gjør nei, hva andre måtte tro og mener får være helt opp til hver enkelt og ikke noe jeg bestemmer! Forsøk hellerå bruke JEG og DU isteden for VI og DEM når du skriver... alt for mange er for uærlige her og skriver vi når de mener jeg også videre... Jeg står for det jeg selv har skrevet, så ikke bland andre inn i det er du snill!!

http://www.youtube.com/

The Theory of Evolution in 2 Minutes.

Hve med å linke til den videoen du forventer at folk skal se? Alt jeg får opp med den linken er hovedsiden til youtube... Her er hvordan du gjør det:

Kopier adressen på den siden der filmen er (Altså HELE adressen, ikke bare www.youtubecom)

Lim den linken inn her...

Da kan vi andre også se filmene du linker til og ikke bare hovedsiden til youtube, der vi selv må rote rundt og gjette oss til hvem film du mener...

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hallo!

Jeg er selv ikke-troende eller "hedensk" som noen av dere vil kalle meg, mens synes det er veldig interresant å høre på de religiøse sin "bevis" på Guds eksistens.

Så hvorfor finnes Gud?

.......................

Jeg er som deg ikke troende, men har ingen intresse av å benekte at Gud ikke eksisterer.

Har lest i Bibelen noen ganger av nysgjerrighet. Kontakten mellom Gud og mennesket går på det åndelige. Det står at Guds rike ikke er av denne verden. Det betyr kanskje ikke vår tredimensjonelle verden? Eller en slags "åndelige verden"?

Lenke til kommentar

mens synes det er veldig interresant å høre på de religiøse sin "bevis" på Guds eksistens.

Du er ganske noob i slike diskusjoner hvis du forventer religiøse skal legge frem bevis. Bevis finnes ikke. Da hadde religion (antar kristendom) vært "verifisert" for lenge siden. De religiøse har sin tro. Hvordan slik tro oppstår vet ikke jeg, men hadde vært interessant å visst.

Lenke til kommentar

Du er ganske noob i slike diskusjoner hvis du forventer religiøse skal legge frem bevis. Bevis finnes ikke. Da hadde religion (antar kristendom) vært "verifisert" for lenge siden. De religiøse har sin tro. Hvordan slik tro oppstår vet ikke jeg, men hadde vært interessant å visst.

Takk til deg Captain Obvious!

Vet ikke om du la merke til: "bevis".

Jeg skal forklare deg hvordan religioner oppstår! Mennesker lager guder og mektige skikkelser for å svare på vanskelige spørsmål som menneskene selv ikke vet svaret på. Se for eksempel på de norrøne gudene der man trodde at lynet kom fordi Thor svingte med hammeren sin når han var sint, men nå vet vi hvordan og hvorfor lyn kommer. Det finnes mange gamle religioner som har blitt til på grunn av at man ikke klarte å forklare været og andre fenomener så vi nå har svar på. Religioner forsvinner etterhvert som man får svar på ting, men hvorfor dagens religioner enda er her synes jeg er litt rart. Man vet at ingen gud skapte jorda (værtfall ikke på syv dager) og man vet at jorda er eldre enn de 4000 årene kristendommen sier. Man vet at menneskene ikke var de første skapningene (slik som bibelen sier). Man vet at man ikke kan føde en jomfrufødsel (slik som bibelen påstår Maria gjorde). Man vet at slanger ikke snakker (slik slangen i Edens hage fra bibelen). Dette og mye annet tøys fra religiøse skrifter vet vitenskapsmenn og folk med fornuft ikke stemmer. Den eneste tingen som gjenstår som vi ikke klarer å svare på er hva som skjer når man dør, det er nok umulig og finne ut av så religionene har kommet for å bli. Døden og det meningsløse livet som bare er en tilfeldighet blir for skummelt for visse folk, da er det greit med en fantasivenn som sier at man kan leve evig...

PS: noob kan du være selv!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror verken på evolusjonister eller ny-religiøse før jeg ser noe bevis

(ingen av dem har "bevis")

(hvem av dem som klarer å komme med bevis oppdager vi etterhvert)

Eksempel på hvordan ny-religiøse (=Steve Quayle) argumenterer

http://www.youtube.com/

Secret 5000 Year Old Flying Machine Discovery with Steve Quayle

"Evolusjonsteorien" er ikke en teori lengre, men en lære som betyr av vi har forsket nok på det og funnet ut at det er sant og stemmer. Altså så er det ikke noen en tror eller ikke tror på, det er slik.

Lenke til kommentar

"Evolusjonsteorien" er ikke en teori lengre, men en lære som betyr av vi har forsket nok på det og funnet ut at det er sant og stemmer. Altså så er det ikke noen en tror eller ikke tror på, det er slik.

Slik er det ikke

Dere beskriver konsekvent guder som "aper" (homo sapiens) som narrer sine undersåttere

Skikkelige apestreker :(

EVOLUTION IS A HOAX - DOCUMENTED!

http://www.rlhymersj...tionIsAHoax.htm

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Nei, det finner jo selvfølgelig ikke noe bevis for gud(er). Problemstillingen er ikke falsifiserbar.

Rosario, artikkelen du linket er jo helt feil. Du trenger ikke være biolog for å kunne se dette.

"First, there is no real evidence for evolution."

Man kan se gjennom et mikroskop i sanntid at bakterier og andre mikroorganismer utvikler seg. For ikke å snakke om alle arkeologiske funn man har gjort samt forskning på DNA osv.

Jeg tror det er trygt å si at folk som ikke tror på evolusjonsteorien ikke forstår at det er en forskjell i hvordan ordet teori brukes i daglig tale og innenfor det vitenskaplige feltet. Artikkel forfatteren vet i hvert fall ikke forskjellen. ("It remains the "theory" of evolution after one hundred and fifty years...")

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hallo!

Så hvorfor finnes Gud?

Jeg er selv ikke troende. Men var det i mine barndomsår.

Jeg trur de som er troende leter etter trygghet og forståelse for det ukjente. Det ukjente kan være så mangt. Denne tryggheten og forståelsen finner de i gud og svarene i bibelen. De som tror, både føler og snakker med gud.

Det blir litt som hypokondere. De kan faktisk være så redd for at de har sykdom at de faktisk får symptomer fra kroppen. Det samme gjelder de troende, de trur så hardt på det at de kan føle hans nærvær.

Så den eneste måten de kan bevise dette på, er å få deg til å tru like mye som dem. For det er først da du føler guds nærvær.

Kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...