mareks97 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hallo! Jeg har satt opp en hjemmeserver med min Mac, jeg har et domene som jeg skal få til å peke på min server. Jeg registrerte mitt domene med enom.com, og domene er norwegianguitar.com. Jeg har satt opp alt på serveren, og alt er klart bortsett fra at jeg må få domene til å peke mot serveren min. Så mitt spørsmål er: Hvordan gjør jeg dette? -Martin Lenke til kommentar
Occi Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Domenet ditt registrer du hos DNSen til de du leier domenet fra. Har du en dynamisk IP må du bruke dyndns eller lignende. Har forøvrig flyttet tråden din til den andre serverkategorien, da dette ikke omhandler bedrift. Endret 28. november 2012 av Occi Lenke til kommentar
slacky Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Som svar til occi's setning: "Har du en dynamisk IP må du bruke dyndns eller lignende." Kan løses på en annen måte, kansje ikke like bra løsningen, men slik løste jeg dynamisk IP (uten bruk av third-party service som dyndns): Jeg lagde et LITE, og ENKELT python-script, dette skriptet sjekker om IP-en min endres, når den gjør det så logger den inn på min domene-leverandør, hvor den poster den nye IP-en, og lagrer dette (dette er selvføelgelig ved å simulere en browser, ved hjelp bruk av python-modulen, mechanize). Jeg leier domener til en leverandør som oppdaterer redirigeringer og pekere circa hvert 5. minutt. Det vil si at websiden er nede i ~5 minutter, skal en regne på snitte så vil det ligge på 2,5 minutter, kommer ann på når IP-en min fornyes, samt når deres cronjob utføres (den utføres altså fast ca hvert 5. minutt). På den andre siden så har jeg ofte samme IP i flere måneder, så jeg opplevere aldri noe nedetid på domenet. Endret 29. november 2012 av warpie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå