RBW Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Nå får du velge selv hvordan skal logge inn på offentlige tjenester. Lei av MinID-innlogging? Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Oppdaget dette selv idag da jeg skulle inn på lånekassens nettsider. Det er mye lettere å huske BankID enn MinID da jeg bruker BankID daglig. Så tommel opp for at det offentlige også forbedrer seg Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Foretrekker helt klart MinID. Da kan jeg få tilsendt kode på SMS. BankID krever kodebrikke fra banken. Upraktisk. 1 Lenke til kommentar
thamule Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Helt einig! Min bank har ikkje fått ut fingen og fått kodebrikke på mobilen. MinID er derfor mykje meir praktisk! Har i skrivande stund ikkje peiling på kor kodebrikka mi er. Forbanna drit heile greiene.... Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Heldigvis har dere valgmuligheten Liker dere MinID best, så bruker dere selvfølgelig det. 1 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg foretrekker buypass. Kortet er alltid i lommeboken og kortleseren er innebygget i laptopen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ja takk begge delar. Bankid er sikrare sidan det er mindre sjanse for at du mistar den enn mobiltelefonen. Samtidig er det mindre sannsynleg at du har den med deg rundt over alt. Det blir ein vurdering av funksjonalitet i forhold til sikkerheit. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 MinID > BankID. Men vi snakker fortsatt pest og kolera. Lenke til kommentar
Batteripakke Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Både BankID og MinID kan gi meg kode på mobilen, så er ikke så nøye for meg. MinID er det enkleste da, siden det kommer på sms, og ikke en egen app. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Bruker bare buypass og kortet er "låst" til denne maskinen Bruker kortet til norsk-tipping goså.. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg er ikke fornøyd før jeg ser en mulighet til å logge inn med Facebook-brukeren min. Lenke til kommentar
Wolffie80 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Det var på tide! Førrige løsning var bare søppel.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 MinID > BankID. Men vi snakker fortsatt pest og kolera. Ja, minID er ikke imponerende, BankID er enda verre. Men det er vel greit nok at de får flere muligheter. AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Kvifor brukar ikkje BankID alle 8 siffer forresten? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hvorfor ikke BankID på mobil? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Ja, minID er ikke imponerende, BankID er enda verre. Men det er vel greit nok at de får flere muligheter. AtW Skjønner ikke hva som skulle være bedre enn MinID... Det er laget med java(open source), bassert på OpenSSO (open source), implementasjon av SAML2 (åpen og gratis standard), benytter HTTP/HTML (cross-browser/cross-platform), krever ikke at man benytter et fnugg proprietært noesomhelst for å kunne benytte det. Man får koder på sms om man vil. Difi har fått til et meget snasent brukergrensesnitt. Ytelsen er på topp. Sikkerheten er på topp. Av alt søpplet det offentlige lager så er MinID dritbra. Finnes det overhode et bedre alternativ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå