_GroundControl Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Hallo. Postet for noe jeg tror er ca en uke siden melding om skjermkort eller psu som bråkte, men kunne ikke vite hvor det kom fra. Kjørte mikrofonen ned der og kom med følgende resultater: http://youtu.be/LxhYfXfnYCE Lyden er så skarp at det er umulig å skjønne hvor den kommer fra med det blotte øret, og tydeligvis mikrofon også. Lyden er 100% samkjørt med fps på skjermen, noe som får meg til å tro at det er skjermkortet, men det kan jo også være slik at skjermkortet suger meg strøm ved høy fps. Men det er vel grunnen til at jeg spørr her. Lurer derfor på om noen her har opplevd samme lyd og kan bekrefte eller gi en mer professjonell pekepinn på hvor problemet egentlig ligger. På forhånd takk! EDIT: Om det hjelper på noe vis, kan jeg legge ut lydfil der jeg alt+tab'er ut og inn av høy-fps ting. Dumme meg, glemmer hva slags komponeter jeg har: Skjermkort: xfx r7970 Hovedkort: msi B75MA-p45 PSU: Corsair tx650 v2 Endret 28. november 2012 av _GroundControl Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Søk på Google med "coil whine" og "coil whine graphics card", så finner du sikkert noe relevant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå