Ole Kristian Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 F####!!! Nå skjønner jeg ingenting!... Her er historien: Kjøpte D-Link 614+ (Revisjon A), koblet den opp hjemme og alt var fint. Jeg hadde full dekning i hele den (ikke så store) leiligheten med min Compaq bærbare (Evo 1020N med W200 trådløst kort), og kunne også sitte på balkongen uten noen forringelse i dekningen. En dag døde plutselig routeren helt, dvs at det ikke var tegn til lys på noen av diodene og den svarte ikke på ping. Derfor sendte jeg denne i retur til D-Link, som til min store glede sendte meg en helt ny i retur (denne gangen en revisjon B). Gleden forsvant raskt da jeg oppdaget at jeg nå plutselig ikke hadde dekning lenger enn 2 meter fra boksen med fri sikt! Desverre hadde jeg allerede lagt inn en amerikansk firmware-versjon som ikke lar seg bytte ut. Dette er ikke supportert av D-Link, og en ny retur av routeren var derfor utelukket. Etter mye fikling bestemte jeg meg for at jeg enten hadde rota til routeren med den nye firmwaren, eller at jeg hadde vært uheldig og fått en defekt boks. Nå har jeg akkurat kjøpt en ny router, samme type og også i revisjon B som sist. Det som er tragisk er at problemet fremdeles det samme!! ARrrrrgh! Hva kan være problemet?? Jeg har tenkt på hva som kan ha endret seg i miljøet her, men har ikke kommet på annet enn at jeg hadde skrudd på varmeovner og varmekabler. De er alle slått av uten noen endring i resultatet. Å flytte routeren til et annet rom her i huset hjalp heller ingenting. Kan det være en forskjell på router revisjon A og B som gjør at B er mer mottagelig for støy? Revisjon B har kun en antenne i motsetning til de to på A, men etter hva jeg har lest er den ekstra antennen kun kosmetisk. Hva kan eventuellt være støykilden, jeg har forsøkt å skru av alt elektrisk uten hell. Det kan også hende at det har skjedd noe med den bærbare, eller det trådløse kortet i denne. Tror likevel det er svært lite sannsynlig, da det ikke er installert ny programvare av noe slag på denne - og at den har stått i ro på samme stedet hele tiden. Dette er utrolig irriterende, håper noen har et eller flere gode forslag.. - Ole Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå