Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva venter han på?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har noen guttespørsmål jeg. Tenkte dette var stedet for noen råd, for nå begynner jeg å bli litt rastløs. Jeg jobbet vegg i vegg med en kjekk mann i ett år, før han byttet jobb. Vi snakket sammen nesten hver dag, og hadde en flørtende tone. Da han sluttet, da han meg til på facebook (ett år siden nå). Og vi har pratet omtrent daglig etter det, både på sms og på facebook. Han er 26, og jeg er 22. Vi har også møttes tre ganger privat, han har tatt initiativet en gang, og jeg to. Det er dog han som skriver først til meg på sms og facebook. Vi har en ekstremt god tone, er veldig like, ler og har det gøy. Og flørter. Masse. Men vi snakker aldri om følelser for hverandre. Jeg venter hver dag på at han skal ta steget videre, men like vel er det noe som holder meg igjen, og det gjør meg gal. Jeg vil videre med ham, men vil han skal ta det første steget. Hva gjør jeg? Tar jeg det som et hint at han enda ikke har sagt noe? Eller er det mulig han venter på at jeg skal gjøre det? Burde jeg bare si det som det er, at jeg vil et steg videre med han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han tenker sikkert akkurat det samme som deg. Når dere flørter og har så god tone som du antyder, kan du banne på at han liker deg også, men vet ikke hvordan han skal gå frem. Røsk deg ut av komfortsonen og si hva du føler, eller be han ut eller... vetta faen... tror du ville fått bedre hjelp i "Samliv og relasjoner".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her virker det som begge sitter på gjerdet og venter. Han venter tydeligvis på at du skal gjøre det, og du venter på at han skal gjøre det. Hvis du virkelig liker han så godt, så er det bare å ta seg selv i nakken og gjøre noe med situasjonen. Jo lenger du venter, jo verre blir det. Kjipt om det går så lang tid at dere ender som "bestevenner".

Masse lykke til! Jeg tror det blir en lettelse for dere begge :)

Lenke til kommentar

Hm. Jeg skal oppsummere litt kort jeg:

Har nå vært sammen med ei i (snart) 6 måneder. Vi var veldig mye det samme, med mye snakking og flørting osv. Så virket det som om hun gikk lei dette og skrev en melding:

Du, jeg liker deg veldig godt jeg. ++++

Da svarte jeg enkelt og greit at: Joda, jeg likte henne ganske godt også, og kunne tenke meg noe mer.

Tre filmkvelder og en fest senere så var det gjort.

Moralen: Det er ikke noe hokuspokus som mange tror, dersom man allerede har en god tone og flørter mye osv. Folk har en tendens til å overanalysere det meste. Bare bli ferdig med det og du er good to go ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil videre med ham, men vil han skal ta det første steget. Hva gjør jeg?

Du slutter å ville at han skal ta det første steget. Gjør det selv. Du har INGENTING å tape på det. Hvis han ikke vil, så hadde han aldri spurt deg ut uansett. Hvis han vil, ja, så blir det date da vettu :)

Hm. Jeg skal oppsummere litt kort jeg:

Har nå vært sammen med ei i (snart) 6 måneder. Vi var veldig mye det samme, med mye snakking og flørting osv. Så virket det som om hun gikk lei dette og skrev en melding:

Du, jeg liker deg veldig godt jeg. ++++

Da svarte jeg enkelt og greit at: Joda, jeg likte henne ganske godt også, og kunne tenke meg noe mer.

Tre filmkvelder og en fest senere så var det gjort.

Moralen: Det er ikke noe hokuspokus som mange tror, dersom man allerede har en god tone og flørter mye osv. Folk har en tendens til å overanalysere det meste. Bare bli ferdig med det og du er good to go ;)

Kan du begynne å kommentere mer, på alt? Jeg digger folk som er nyforelsket og nettopp har "fått det til" med en jente. Blir kanskje litt mer positivitet på dette forumet :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du må være villig til å "tape" for å vinne ;) Mange setter sin ære i å ikke bli den svake parten, den som gir seg først. Denne runddansen er egentlig litt patetisk og unødvendig. Vær ærlig og si hva du vil når tidspunktet er riktig. Det er greit å gjøre litt kurtise en stund men så kommer alvoret. Den klassiske reaksjonen om man aldri egentlig har vært interessert er overraskelse. "H-v-a? Liker du meg på Den måten?" #Sjokkert.

I 9 av 10 tilfeller går det jo ikke i boks i en sånn fase. Man må gjennom endel av de merkelige stotrende periodene før man treffer noen det klikker med. Det er verken din eller den andres "feil". Det bare er slik. Man må derimot tørre å tilsynegjøre sine hensikter på et tidspunkt. For å sitere Løvenskiold: "Hva fanden nøler De efter?" :D

Lenke til kommentar

Her er det mange gode svar, tusen tusen takk. Det hjelper mye! Jeg skal si ifra til han ikveld. Så da får det bare briste eller bære altså! Håper inderlig at han tenker det samme som meg!

Hvordan gikk det? :)

Når slike problemer oppstår er det bare å ta en fest i lag. Sjenerte gutter er ikke alltid like sjenerte i fylla.. virker hvertfall som denne gutten (er vel egentlig et mannfolk) trenger en liten dytt i form av alkohol. Kanskje han mangler litt selvtillit..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei dere!

Tenkte å fortelle dere hvordan dette har gått..

Vi er den dag i dag på vei til å bli kjærester. Vi er sammen nesten hver dag og har det utrolig bra sammen. så det gjenstår å takke dere alle for fine tips, råd og tilbakemeldinger. Håper dere har hatt en fin jul og et godt nytt år!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...